mandag 10. oktober 2022

Hauerseter - Skedsmo 1-2

Etter en fotballfri lørdag som ble brukt til rydding i kåken var jeg søndag igjen klar for nye eventyr. Jeg hadde egentlig tenkt å varme opp til dagens TIL-kamp med en breddekamp i Drammen, men tidsskjemaet ville bli veldig stramt. Dette gjorde at da jeg oppdaget at ikke bare skulle fjerdedivisjonskampen mellom Hauerseter og Skedsmo spilles på gressbanen til førstnevnte klubb, men denne lå i futbologyappen inne som eget anlegg separat fra kunstgresset jeg besøkte alt i 2016, så var det ikke noe vanskelig valg å ta turen til Romerike.


Ved ankomst var den første jeg møtte Lokalfotballen-Espen, og jeg rakk å veksle noen ord med ham før lagene entret banen og det ble gjort klart til avspark. Kampen var sportslig sett ikke så interessant som man kanskje hadde håpt da terminlista kom sist vinter. Det hadde før sesongen vært knyttet store forventninger til Hauerseters 2022-lag, men en dårlig sesongstart for dem gjorde at situasjonen nå var at de hadde ingenting annet enn æren å spille for, mens gjestene på sin side alt var klare for opprykk.

Det var seriemestrene fra Skedsmo som kom best i gang ute på det fine høstgresset, men etter knappe ti minutter fikk vi den til da største sjansen i motsatt ende av banen. Scoringer ble det likevel ikke i noen ende av banen før vi i det 24. minutt fikk en stor kontrovers foran Hauerseters mål. På vei inn i feltet ble en spiller felt, og tross at de rødkledde hardnakka hevdet fellingen skjedde på utsiden av streken ble det dømt straffespark. Bildet mitt viser dog at dommeren nok hadde rett i sin vurdering her.

Straffen ble uansett ekspedert i mål, og dermed sto det 0-1 i det klokka mi viste 24:20.


Resten av omgangen hadde Skedsmo ganske god kontroll, selv om de etterhvert slapp Hauerseter litt mer inn i kampen. Noen festfotball ble det uansett ikke, og det eneste som minnet om temperatur kom da en spiller fikk strekk og det «aldri» ble et stopp i spillet så hvittrøyenes kaptein klikket litt fordi de ikke fikk gjennomført det påkrevde byttet.


Da lagene tok pause sto det dermed fortsatt 0-1, og jeg bevegde meg til den provisoriske kiosken som var satt opp ved tribuna for å skaffe meg en vaffel. God på smak, men ikke helt toppscore på konsistens er min dom.

Da andre omgang startet fortsatte kampen lenge litt i samme spor som siste del av første omgang. Det var veldig tydelig at ingen av lagene hadde noe å spille for, og jeg begynte å lure på om det hele skulle ende med straffescoringen fra første omgang som eneste mål. For virkelig å toppe det hele hadde gjestene begynt å drøye tida ganske mye, og faktisk klarte keeperen å få gult kort (etter min mening ganske velfortjent) for uthaling av tiden alt 17-18 minutter etter hvilen.


Like etter dette kom litt ut av det blå et nytt mål for bortelaget, og med 0-2 mistenkte jeg at denne kampen nok var avgjort og vel så det. Resten av kampen ble preget av at alt gjestene foretok seg tok lang tid og at begge lag klagde voldsomt på dommeren og assistentene hans, før Hauerseter fikk et trøstemål et drøyt minutt før den ordinære tiden var ferdigspilt.

Etter flere minutters overtid endte dermed kampen 1-2, og mens lagene takket hverandre for kampen satte jeg kursen mot Drammen og eliteseriekamp.

Flere bilder fra kampen kan du se på Google photos.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar