fredag 17. juni 2022

Kjelsås 3 - OSI (2-0)

Endelig var dagen kommet! Etter en liten konsert med korpset mitt i Studenterlunden var jeg som snarest hjemom og skiftet, endret planene mine for helgas groundhopping pga en utsatt kamp, og satte deretter kursen mot Kjelsås/Grefsen. Oppe på platået svingte jeg til høyre i stedet for til venstre, og kom dermed til Myrerfeltet, hvor det var klart for femtedivisjonskamp mellom Kjelsås 3 og Oslostudentenes IK på det som var den siste femtedivisjonsbanen i Oslo fotballkrets jeg ennå ikke hadde sett kamp på!

Etter en bomtur på butikken rett over gata (Jeg hadde glemt bankkortet hjemme) tok jeg plass ved siden av en liten hund på sidelinja (Hunden viste seg å tilhøre AD2, som refererte til den som fjerdedommeren. Definitivt den mest hårete fjerdedommer jeg har sett noensinne!) og så slutten av oldboys-kampen Kjelsås-Ski. Etterhvert dukket også den tyske banehopperen Jan opp, så praten gikk livlig da kampen kom i gang.

Noe annet som etterhvert ble riktig så livlig var været. Det hadde hele dagen vekslet mellom fint og pissregn, og like etter kampstart tiltok regnet igjen. Samtidig var det noen voldsomt mørke skyer i øst, og det begynte snart også å lyne og tordne. Heldigvis holdt lynene seg et stykke unna, så det var ikke noen akutt fare på fotballbanen, hvor det virket som om gjestene fra OSI kanskje hadde kommet best i gang. De klarte likevel ikke å score, og etter 20 minutter skjedde da det som ofte skjer: Kjelsås 3 tok ledelsen!

1-0 sto seg til pause uten noe særlig nevneverdige hendelser, og jeg kunne dermed benytte hvilen til å konsumere en medbragt boks vaniljecola siden det ikke var noen kiosk å benytte seg av.

Etter pause trøkka de hvitkledde voldsomt på for å få den sårt tiltrengte utligningen, og det ble etterhvert ganske høy temperatur på kunstgresset, både i retning hverandre og dommertrioen. Scoringene lot dog vente på seg, og når Kjelsås-spillerne attpåtil vartet opp med et frispark i tverra var det klart at det kunne bli tungt å få poeng i dag.

Jan og jeg stilte oss mot slutten av kampen bak tidligere nevnte AD2, og da han overhørte at Jan var på boligjakt til høsten snudde han seg og sa at han hadde en leilighet til leie! Denne viste seg dog å ikke være helt det tyskeren var på jakt etter, noe som var veldig synd da det ellers ville vært tidenes historie om han fikk tak i ny leiebolig fra linjemannen på en tilfeldig femtedivisjonskamp!

Vi entret overtiden, og OSI fortsatte å presse på, men da en lang ball fra de blåkledde ble fomlet i mål av en uheldig keeper var nok alt håp ute. Et lite minutt etterpå ble kampen blåst av, og det sto fortsatt 2-0 til hjemmelaget, som kunne juble for seier i en ganske fartsfylt og morsom kamp.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar