søndag 26. juni 2022

Arna-Bjørnar - Bergen Nord 2-1

Etter å ha forlatt dagens andre kamp satte jeg kursen mot det jeg fikk høre var Bergens «glemte bydel», Arna. Her ble jeg ved ankomst positivt overrasket over hvor flott anlegget var, og satte meg i skyggen på hovedtribuna mens jeg venta på avspark i fjerdedivisjonsoppgjøret mellom Arna-Bjørnar (Nok en klubb mest kjent for kvinnelaget sitt) og Bergen Nord.

Da lagene stilte seg opp foran tribuna var ennå ikke vanningsanlegget ferdig med jobben sin, men da avsparket ble tatt var banen våt og lufta tørr.

Hjemmelaget kom best i gang, og det var absolutt ikke ufortjent da de etter vel fem minutter fikk et hjørnespark som ble ekspedert i mål til 1-0 etter litt om og men.

Videre i omgangen bølget spillet fram og tilbake, og i tillegg hadde det også skyet litt til, og til min store lettelse merket jeg at helt uten regn kunne ikke en dag i Bergen være. Det kom noen dråper, men ikke mer enn det.

Rett før pause fikk Bergen Nord en stor sjanse, men denne ble misbrukt, så da dommeren sendte lagene i garderoben sto det fortsatt 1-0. Jeg benyttet avbrekket til å skaffe meg en sårt tiltrengt is, for tross det tynne skylaget som skjermet litt var det fortsatt ganske så varmt.

Da pausen var over tenkte jeg å sitte litt på tribuna før jeg igjen inntok banekanten, men før jeg visste ordet av det dukket den trofaste stadionhjerte-bidragsyteren Erik opp med en liten eplekake, da han mente det var for galt at jeg skulle leve bare på is når jeg var på kamp. Fikk dermed trivelig selskap fram til han måtte dra for å få ungene i seng.

Før Erik forsvant hadde gjestene utlignet etter en time av kampen, og deretter gjenvant rødtrøyene ledelsen i det 74. minutt. Vi sto med andre ord foran en svært spennende avslutning på kampen. Hjemmelaget slet med å få den saliggjørende tredjescoringen, og samtidig lot hjemmelagets forsvar til å synes egen keeper hadde hatt det litt for rolig resten av kampen, så han ble satt på en rekke prøver før gjestene flere minutter på overtid fikk et stolpeskudd.

Nærmere kom de dog ikke, så da endte det med hjemmeseier 2-1, og mens glada arnabuar forberedte lørdagskvelden satte jeg kursen mot Voss for litt mat og ei seng før søndagens eliteseriekamp i Sandefjord.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar