onsdag 1. september 2021

HSV 2 - Trosvik (0-2)

Satte nok en gang kursen sørover fra hovedstaden, men i kveld var ikke målet helt i Østfold, selv om hjemmelaget deltar i Østfold fotballkrets. Målet var Vestby hvor HSV (Nei, ikke Hamburg) 2 skulle spille sjettedivisjonskamp mot Trosvik på Vestby arena.

Det første jeg så ved ankomst var at til min store overraskelse har de satt opp en skulptur utenfor anlegget som utvilsomt forestiller meg i min hittil ukjente karriere som turner!

Lokaliserte deretter medbanehopper og Moss-supporter Christian, og vi tok sammen plass på den flotte tribuna hvor vi i starten så lite annet enn solnedgangen på motsatt side av banen. Da sola forsvant fikk vi også se Trosviks keeper foreta en kanonredning, før lagkameratene hans helt overtok ute på banen. De helt store sjansene lot vente på seg, men de røde fra Fredrikstad kjempet seg til corner etter corner, frispark etter frispark, innkast etter innkast, men altså lenge uten uttelling i målprotokollen.

I det jeg hadde begynt å forberede meg på at det nok ble en målløs omgang løsnet det endelig for Trosvik, og lagene gikk dermed til pause med 0-1 i boka etter en scoring i det siste spilleminuttet før hvilen

Normalt fotograferer jeg jo en hel del når jeg er på kamp, men i dag ble det betydelig mindre enn vanlig. Ikke bare var det tynt med lyspunkter i utgangspunktet, i tillegg var det bare 10 av de totalt 16 pærene som fungerte. Jeg innså derfor min begrensning, og forholdt meg på tribunen hele andre omgang.

Herfra fikk jeg se en av de kjedeligste omgangene med fotball jeg har sett på årevis. Det skjedde lite annet enn at anklene mine ble spist opp av mygg, samt at spillerne nå og da utsatte hverandre for noen litt for sene taklinger. Ved en anledning tenkte jeg om HSV2 at de nok kunne profitert på ikke å holde ballen så lenge at de ble omringet, men spille den tidligere fra seg. Etter å ha sett noen pasningsforsøk skjønte jeg derimot hvorfor de holdt lenge på ballen, da mistet de den iallfall ikke riktig så fort. Trosvik fortsatte å være det førende laget, men viste en nærmest imponerende ineffektivitet.
          
Igjen var det Zoran fra Fredrikstad som dømte kampen, og mens han både på Ekholt og på Nylende forrige uke var god, så må jeg si at han i dag hadde flere avgjørelser som var på et lavere nivå. Spesielt en situasjon hvor en av hjemmelagets spillere var på vei alene gjennom, men ble avvinket for en særdeles gal offsideavgjørelse skuffet. For HSV 2 var dette tungt å svelge, spesielt etter at gjestene noen minutter senere kunne øke til 0-2 i det 77. minutt, på en situasjon de selv mente burde vært avvinket for offside uten at dommer var enig.

Etter dette målet skjedde det lite, annet enn at jeg holdt på å gjespe kjeven av ledd, samt at jeg hadde en ultrakort gjesteopptreden på Moss-supporternes podkast Vingenpod. Etter drøyt to minutters overtid blåste dommeren av kampen, og jeg hastet til bilen for å komme meg vekk fra myggsvermen og hjemover.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar