onsdag 28. august 2019

Oppsal 2 - Manglerud/Star (3-0)

For en gang skyld en tirsdagskamp i fjerdedivisjon som ikke gikk på «standardtidspunktet» 2015, så jeg tok turen til Bøler og fantastiske Haraløkka idrettspark hvor Oppsals andrelag skulle møte Manglerud/Star. Kom fram i god tid, så jeg rakk å veksle noen ord med M/S-trener Atle Jan Larsen  før bortelaget starta oppvarminga si. Mens jeg ventet på kampen tok jeg plass på den enkle betongtribunen som var veldig langt unna banen, og hvor fundamenteringa må ha vært mildt sagt dårlig. Her fikk jeg plutselig selskap både av Jørgen Knutsen og Viktor Strand, så det var duket for mye groundhoppingprat.

Da kampen kom i gang tok det ikke engang fem minutter før hjemmelaget fikk ballen i mål, men AD hadde flagget i været, så scoringen ble annullert. Dette fikk jeg høre fra Ole Henrik Sandberg, som jeg senere oppdaget at var der (for øvrig en av de andre som var på denne kampen i Paris), at var en høyst tvilsom affære. Det sto dermed fortsatt 0-0. Like etter dette dukket også Raymond Pedersen og Beate Antonsen opp, så dette var en groundhoppertett kamp.

Hjemmelaget fortsatte å dominere ute på banen, og det var tidvis lett å skjønne hvorfor de leder serien (Men sannsynligvis kan de ikke rykke opp, da førstelagets tabellsituasjon to divisjoner opp er alt annet enn lystelig lesning). Etter 27:25 fikk de så et frispark ute på kanten som tross en god enhåndsredning fra Manglerud-keeper Grim Sjøstedt aldri ble skikkelig klarert, og til slutt endte i mål.

Jeg ble etter hvert mer stående og prate med Viktor, Ole Henrik og kompisen til sistnevnte enn jeg fulgte med på kampen, men 1-0 sto seg til pause.
I pausen dukket jaggu selveste Thomas Aune med samboer opp og hilste på. Kun en ting å gjøre da, trykke på selfieknappen på mobilen.
Etter pause trykka gjestene litt mer på, men Oppsal virka å ha rimelig bra kontroll. Etter en times spill kom så en ny kontroversiell situasjon. Den gamle Ham-Kam-spilleren Kristoffer Hagen var alene gjennom, men M/S-keeperen stupte inn i ballen. For meg som sto i motsatt ende av banen virka det som om keeper var på ball, og at det var en grei situasjon som verken var straffe eller noe annet, men dommer valgte til de flestes store overraskelse å gi Hagen gult kort, sannsynligvis for filming!

Oppsal-spillerne beholdt likevel fatningen, og etter et bytte av ball, og med påslåtte flomlys kom 2-0 etter knappe 72 minutters spill. Da også 3-0 kom tre minutter senere var kampen i realiteten avgjort, og resten var bare et pliktløp, så jeg ble stående og prate med Andreas Selliaas som også var dukket opp, og før jeg visste ordet var sistemann av de innsjekka groundhopperne (om man ser bort fra dommerveilederen, som også hadde sjekka inn), Kristian Berg kommet for å hilse på.

Flere bilder fra kampen kan du se på facebook.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar