lørdag 3. august 2019

Eidskog - Gran 0-5

I stekende lørdagssol satte jeg kursen østover mot Charlottenberg, men denne gang var det ikke grensehandel som var det primære målet, men fjerdedivisjonskamp rett før jeg kom til grensa. På Magnor gressbane tok Eidskog mot Gran.

Jeg kjørte først feil, og havnet på motsatt side av kunstgressbanen, men jeg rakk fint å kjøre rundt til parkeringa ved travbanen før avspark. Tok først plass på den lille «tribuna», som var en lang benk på vollen mellom gress- og kunstgressbanen.

Det første drøye kvarteret var ganske jevnspilt. Ingen av lagene hadde noe tydelig overtak, og det kom heller ikke noen sjanser å skrive hjem om. Etter dette skrudde lputselig gjestene fra Oppland opp nivået et hakk, og etter 16 minutter kom 0-1 på en frekk lobb fra litt distanse.

Etter dette handlet alt bare om hvor stor borteseieren skulle bli. Med unntak av noen få forsøk på kontringer som stort sett kokte bort i ingenting så vi lite til hjemmelaget, med unntak av keeperen som virkelig storspilte, og absolutt forhindret et større tap.

At det ble 0-2 med litt over ti minutter igjen til pause kunne han dog ikke forhindre, og det flotte angrepet som kom rett før dommeren sendte spillerne i garderoben kunne han heller ikke stoppe. Det sto dermed 0-3 da jeg gikk til kiosken for å teste vaflene, samt få i meg litt drikke.

Vaflene her viste seg å være årsbeste! Anbefales på det sterkeste. Det eneste jeg så av forbedringspotensiale må være at de kunne hatt litt mer røre i hvert jern under stekingen.

Etter pause fortsatte Gran-dominansen, og like før timen var spilt havnet ballen igjen i mål. Assistentdommeren hadde dog løftet flagget, så til store protester fra bortelagets spillere og trenere ble målet annullert. Må innrømme at etter å ha sett på bildene mine skjønner jeg det ikke helt, men vi får tro Gran ikke trenger ett mål til på målforskjellen ved serieslutt.

Ti minutter senere kom dog 0-4-scoringen. En Gran-spiller hadde kjempet seg helt ned til linja, og slo perfekt ut derfra. Ballen passerte alle i feltet, traff en lagkamerat omlag på sekstenmeteren, og han fikk god tid til å sikte og skyte i mål.

Litt senere kom også 0-5, og tross en liten sluttspurt med tanke på å prøve å få et trøstemål ble aldri gjestenes keeper satt på noen virkelig prøve. 0-5 sto seg til kampen var over, og siden jeg uansett var så nær grensa stakk jeg over en tur og handlet litt godsaker før returen til Oslo.

Flere bilder fra kampen kan du se på facebook.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar