lørdag 25. mai 2019

Lisleby - Greåker 2-1

Etter en hastig sammenrasket fredagsmiddag kastet jeg meg ut i helgerushet retning Østfold, for å se en kamp ved Glommas bredder. Etter litt overveielser fram og tilbake mellom to alternativer endte jeg med å plotte Sentralidrettsanlegget i Lisleby inn på Google Maps, for å se femtedivisjonsoppgjøret mellom naboene fra Lisleby og Greåker.

Ved ankomst til det tradisjonsrike anlegget ble jeg ønsket velkommen av en voldsom regnbyge, men den ga seg heldigvis i tide til avspark, og jeg inntok tribuna. Her vekslet jeg noen ord med det som virka som om det var store deler av styret i NFF Østfold, før jeg lette fram fotoutstyret.

I den lave kveldssola innså jeg snart at tribuna ikke var noe blivende sted, så jeg tusla bak Lislebys mål og sto ei stund, og fikk derfra se hjemmelaget ta grep om kampen. Da de etter 26 minutters spill tok ledelsen var det absolutt fortjent.

Vi kommer nå til kveldens noe pinlige hendelse. Jeg oppdaget plutselig ei som drev og trente på friidrettsanlegget bak mål, og ble så distrahert av henne at jeg ikke fikk med meg hva som skjedde på 2-0. 2-0 kom etter 33 minutters spill, men som sagt, jeg aner ikke hvordan.

Umiddelbart før pause fikk gjestene nytt håp, da et hjørnespark ble omsatt til scoring, og lagene gikk i garderoben med 2-1 på tavla.

Andre omgang ble uten de helt store hendelsene, faktisk er nok det mest nevneverdige at det kom en ny saftig regnbyge forbi, men like før kampen var ferdig ga den seg. Hjemmelaget var nok nærmere å øke sin ledelse enn hva gjestene var å utligne, så den helt store spenningen uteble.

Nærmest scoring kom vi nok like før full tid, da hjemmelaget faktisk fikk ballen i mål, men dommeren blåste for et eller annet (sannsynligvis angrep på keeper) og det ble ikke registrert noen scoring.

Da dommeren blåste av sto det fortsatt 2-1, og hjemmelaget kunne juble for tre poeng. Jeg gikk for å pakke sammen fotoutstyret, og jaggu dukket ikke en med-groundhopper også opp og hilste på. Alltid hyggelig å møte andre som er ute i samme ærend!

Flere bilder fra kampen kan du se på facebook.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar