søndag 5. mai 2019

Brunskog United - Sörby 1-3

Etter dagens første kamp satte jeg kursen sørover, og kom etter å ha ligget noen km bak en ultrasenket Volvo med seriøse problemer med avgassystemet fram til Stenstavallen, som faktisk var den første banen jeg tilfeldigvis så en fotballkamp på på min første groundhoppingtur til Sverige. Her  skulle hjemmelaget Brunskog United ta imot Sörby IK til kamp i Division 6 norra Värmland, altså nivå 8 i det svenske seriesystemet.

Jeg oppdaget til min store fortvilelse at jeg hadde glemt å ta med meg allergipiller, og at mobilen var dekt av et tykt lag pollen. Dette skulle etter hvert vise seg å ikke være noe problem likevel. Jeg kommer tilbake til hvorfor.

Banen ved riksvei 61 var litt forvirrende, da det ikke bare var merket opp full størrelse, men også med akkurat like tydelig oppmerking var markert en nier eller syverbane inni den fulle banen. Jeg er ganske sikker på at spillet ble påvirket av dette et par ganger, men stort sett var det nok mest forvirrende for oss omlag 30 som hadde møtte opp for å se kampen.

Kampen var egentlig ganske jevnspilt, men det var gjestene som først fikk hull på scoringsbyllen, da forsvaret til hjemmelaget tilsynelatende sovnet. 0-1, knapt 11 minutter spilt. Etter dette fikk rødtrøyene flere store sjanser, og det var rent utrolig at de måtte vente helt til omgangen var halvspilt før 0-2-scoringen kom.

Litt før pause fant et par spillere ut at de skulle undersøke grenselinjen mellom fotball og gresk-romersk bryting. Etter noen interessante momenter fant dommeren ut hvem av dem som tapte bryteduellen og avbrøt den med fløyta.

Så, en stund etter pause begynte det å regne, og mine pollenbekymringer var brått en saga blott. Etter litt regn gikk jeg i bilen og hentet paraplyen min, og med kvarters tid igjen av kampen viste det seg å være et sjakktrekk. Like før gjestene satte inn 0-3 begynte det virkelig å regne.

Med fem minutter igjen av kampen fikk vertskapet et fortjent trøstemål, for en sånn overkjøring som 0-3 ser ut som på papiret hadde denne kampen virkelig ikke vært. Samtidig som jeg konkluderte med at gjestene egentlig hadde vært like effektive som hjemmelaget hadde vært ineffektive, begynte det å hagle innimellom regnet. Jammen synd jeg ikke hadde med allergipillene, ja…

Da dommeren endelig blåste av ble det sannsynligvis satt ny rekord i å tømme banen for folk, for nå var det virkelig ufyselig!

Flere bilder fra kampen kan du se på facebook.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar