mandag 25. juni 2018

Sprint-Jeløy - Råde 1-2

Som oppvarming til søndagens hovedkamp hadde jeg tatt turen til Moss, hvor Sprint Jeløy skulle ta imot Råde på stadionet med det vakre navnet Bellevue. Blogglesere med god hukommelse vil huske at jeg har sett kamp med disse to lagene før, da var det snakk om cupkvalik, og Råde var vertskap. Nå skulle de møtes i fjerdedivisjon, med Råde som gjester.




Ankom stadion nesten en time før avspark, så fikk sirklet en runde rundt stadion, og fant parkering på øversiden, i Ole O. Lians gate. Der  var det også en port med en nydelig sånn inngangssnurr, men den var ikke åpen, så her var det bare å traske rundt banen og gå inn på motsatt langside.

Det var en finfin gressbakke oppafor banen, og siden jeg var såpass tidlig ute klarte jeg å skaffe meg plass på en av de få benkene som sto der, og derfra hadde jeg rimelig god utsikt til banen (minus et par-tre lysstolper som selvsagt sto alt for nært banen for min smak.)

Herfra fikk jeg etter hvert se gjestene fra Råde komme best i gang, men etter ti-femten minutter hadde hjemmelaget klart å krige seg mer inn i kampen, og alle ventet egentlig på at de hvitkledde skulle ta ledelsen da hjemmelagets keeper gjorde en forferdelig inngripen på hjørnet av sekstenmeteren, og Råde enkelt fikk ta ledelsen.

0-1 sto seg helt til pause, og mange lurte nok på hva andre omgang ville bringe. Det vi fikk se var en fortsatt ganske jevn kamp, men med kanskje et lite overtak i fordel hjemmelaget. Etter et kvarters spill utkrystalliserte dette overtaket seg med en situasjon som ga straffespark til Sprint-Jeløy. Dette ble effektivt satt i mål, og lagene var like langt.

Utover i kampen ble det mer og mer ampert på banen, og det ble delt ut flere gule kort, men flere mål så det ikke ut til at det skulle bli.

Like før matchuret viste 90 ble det kunngjort at det ville bli lagt til minimum 4 minutter tilleggstid, og nå var det blitt for mye for en av Rådes spillere, som pådro seg sitt andre gule kort, og dermed måtte gå litt før de andre i garderoben.

Like etterpå skjedde det som flesteparten av de omlag 170 fremmøtte hadde håpet på, Sprint-Jeløy scoret sitt andre, og det sto 2-1 over to minutter på overtid. Dette medførte enormt raseri hos flere av Rådes spillere, og det vistes tydeligst hos veteranen Vidar Martinsen, som også han pådro seg sitt andre gule og måtte gå i garderoben, så gjestene måtte spille ferdig kampen med bare ni mann!

Til tross for sitt reduserte antall kom faktisk rødtrøyene til en god mulighet, men det ble ikke flere mål i overtiden enn det ene, og Sprint-Jeløy kunne juble for seier, mens jeg kunne haste til bilen og kjøre videre til Sarpsborg.

Flere bilder fra kampen kan du se på facebook.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar