onsdag 17. april 2024

Lommedalen - Årvoll 3-5

Etter å i flere år ha hatt komplett fjerdedivisjon i Oslo var situasjonen i år en litt annen, da Lommedalen hadde flyttet kampene siden fra øvre bane til nedre. Begge banene er lagt inn i Futbology, og selv om jeg hadde besøkt den øvre for flere år siden manglet jeg altså fortsatt den nedre. Det var derfor med stor spenning jeg satte kursen vestover denne tirsdagskvelden sammen med Jakub og Ole Jakob for å finne ut om fjerdedivisjonskampen mellom Lommedalen og Årvoll faktisk skulle spilles på nedre bane.


Da vi kom fram oppdaget vi til vår store glede at de som var i oppvarming befant seg på den nedre banen, og jeg hilste også kjapt på Trygve og hans dommerkolleger som akkurat var i ferd med å avslutte sin oppvarming. Vi gikk sammen med Christian som også hadde kommet og tok plass på det lille hjørnet av tribuna som stakk fram fra snøen, hvor vi også møtte Hallvard og Andreas. Faktisk var det hele åtte innsjekka i appen, av et totalt publikum på rundt 30.

Vi fikk se lagene ta innmarsj, mens de to gulkledde supporterne slapp ut litt gul og svart røyk fra toppen av en container. Myntkast ble så tatt, før kampen kom i gang. Spillet svingte litt fram og tilbake, men innledningsvis må jeg si at jeg egentlig syntes hjemmelaget virket friskest. Det var nok derfor et hardt slag både for gule supportere og spillere da gjestene rett før klokka bikket tjue spilte minutter satte et frispark i mål til 0-1.

Spillet fortsatte å bølge fram og tilbake, uten at vi fikk de helt store målsjansene, og jeg hadde såvidt begynt å forberede meg på å besøke kiosken i pausen da noe sviktet i kommunikasjonen mellom keeper og en av forsvarsspillerne til Årvoll. Resultatet av dette ble at ballen ikke ble klarert av noen av dem, og i stedet landet hos en lommedøl som fikk en enkel jobb med å sette inn 1-1.



Flere mål ble det ikke i første omgang, og jeg trakk inn i kiosken for å skaffe meg en svært god vaffel. Denne oppskrifta var definitivt verdt turen til Bærum alene!

Da andre omgang tok til så jeg at flere av mine medsammensvorne valgte å bli igjen inne i bygget der kiosken var for å prøve å holde varmen litt. Selv stilte jeg meg igjen ute, selv om lysforholdene nå gjorde fotografering til en ganske krevende øvelse.

Rett før det var spilt ni minutter av andre omgang startet så en helt koko del av kampen. Det første som skjedde var at Årvoll igjen tok ledelsen med 1-2, før Lommedalen 80 sekunder senere utlignet gjennom et skudd omtrent fra midtbanen. I det 56. minutt kom så 2-3 til store protester fra gultrøyene som mente det hadde vært offside, men dette hadde ikke hjulpet noe for i det min stoppeklokke passerte 64 minutter kom 2-4. Jeg trodde kanskje ting hadde roet seg litt nå, men i det 66. minutt vartet en av Lommedalens spillere opp med en kremscoring, og det sto 3-4.

Etter dette roet det seg noe ned med scoringer, men jeg hadde en følelse av at gjestene fra Groruddalen nå var nærmere å øke ledelsen enn hva vertskapet var utligning. Det så likevel ikke ut som om vi skulle få noen fler mål, før Årvoll nesten fire minutter på overtid lyktes med å sette ballen i mål nok en gang. Med 3-5 på scoringstavla ble det bare spilt noen sekunder fotball da spillet ble satt i gang igjen, og dette ble dermed også sluttresultatet etter det som må kunne sies å ha vært en noe kaotisk kamp!

Jeg tok igjen med meg mine passasjerer, satte kursen nedover langs Lomma, svingte feil da vi skulle ut på E18 så vi fikk en æresrunde til Slependen, før vi endelig kom oss tilbake til hovedstaden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar