søndag 7. april 2024

Eds FF - Henån-Gilleby IF 1-0

Seriestart i division 4 Bohuslän-Dalsland, og mulighet for en dobbel på baner jeg ikke hadde fra før! Et lett valg da å sette kursen sørover tidlig lørdag morgen, og etter litt «harryhandel» sette kursen innover i landet. Kom etterhvert fram til Dals-Eds kommun, og kommunesenteret Ed, hvor jeg etter å ha funnet en bensinstasjon som solgte svært gode hjortepølser inntok kunstgressarenaen hvor det var klart for kamp mellom Eds FF og Henån-Gilleby IF.


Jeg hadde på forhånd sett i Futbology-appen at det var flere kjente som hadde tenkt seg hit, og inn mot kampstart så jeg at både Jon Erik fra Fredrikstad (med førstegangsinnsjekker Erik) og Christian, Magnus og Michael fra Göteborg dukket opp. Det var forresten ikke bare de som dukket opp her, totalt var det godt over 100 frammøtte, samt spor etter flere harer, og en stor flokk kaier som stadig sirklet over området.


Ute på kunstgressmatta tok det aldri helt av, tross at vi før det var spilt tjue minutter før vi fikk det første gule kortet av det som etterhvert skulle bli en hel del. Kjedelig vil jeg kanskje ikke si at det ble, men sjansefattig var det definitivt.


I det 35. minutt kom så endelig scoringen alle så sårt hadde ventet på, og til glede for flesteparten av de fremmøtte var det hjemmelaget som gikk opp i 1-0 etter et flott raid ute på kanten.


1-0 sto seg til pause, og jeg var smart nok til å snike meg bort til kioskteltet litt før køen bygde seg opp og skaffe meg et sjokoladekakestykke og en boks Ramlösa. Fra kioskområdet fikk jeg så se gjestene sette ballen i mål rett før dommeren blåste av omgangen, men dette målet ble ikke tellende pga en offside som var så klar at jeg som sto bak mål så den!

Andre omgang tok seg sjansemessig noe opp fra første, men fortsatt var det ikke noe fyrverkeri av en fotballkamp vi fikk bivåne. Ikke unaturlig var det gjestene som presset mest på for å prøve å få en utligning, men det ville seg virkelig ikke for øyværingene. Jeg var nesten sikker på at vi skulle få en scoring da de fikk hjørnespark etter hjørnespark etter hjørnespark, men det nærmeste de kom målprotokollen var da intense hands-rop endte med at dommeren måtte ut og konferere litt med sin assistent før han avslo kravet om straffespark så spillet fortsatte.

Kampen endte dermed med ettmålsseier til hjemmelaget, og jeg kunne hoppe i bilen og sette kursen mot dagens andre kamp, noen mil lenger sør.

Flere bilder fra kampen kan du se på Google photos.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar