onsdag 9. mai 2018

Lommedalen - Vollen 5-1

Endelig hadde jeg en ledig tirsdagskveld, og da var det klart at jeg endelig skulle få se litt Oslo-fjerdedivisjon igjen. Etter å ha gjennomført avstemning om de tre stadionene det var kamp på denne kvelden og som jeg manglet kampbesøk på ignorerte jeg glatt resultatene og tok turen til Lommedalen.



Vel framme sjekket jeg inn i groundhopper-appen, og kunne til min store glede se at jeg hadde gjort riktig valg, da appen gratulerte meg med komplett liga for 4. divisjon Oslo avdeling 1!

Ved ankomst var jeg litt i villrede om hvilken av de to banene som lå rett ved siden av hverandre kampen skulle spilles på, men etter at jeg la merke til at de enorme snøhaugene jeg trodde lå bak mål på den nederste faktisk var inne på banen, ble det raskt klart at det måtte være på den øverste kampen skulle spilles.

Jeg fikk her se slutten på en G13-kamp før de to klubbenes a-lagsspillere inntok banen. Jeg la merke til at gjestenes keeper-oppvarming var litt uvanlig, og så etter kampen i lokalavisa at joda, de stilte med en utespiller i mål!

Fra start var det gjestene som umiddelbart kom best i gang, men dette gikk fort over, og da hjemmelaget etter ti minutter gikk opp i ledelsen på et hjørnespark var det langt fra ufortjent. Omtrent umiddelbart etterpå kom også 2-0, og flere av de omlag 25 tilskuerne begynte nok å lure på hvor stygt dette egentlig skulle ende for de hvitkledde.

Gjestene hentet seg likevel litt inn, og begge lag hadde flere gode sjanser.  Ett av hjemmelagets angrep ble avblåst for frispark til forsvarende lag, noe han det ble blåst mot ikke var spesielt enig i, og han argumenterte med at han som var såpass liten umulig kunne ha dyttet overende forsvareren som ifølge ham veide minst 150 kg. Dommeren lot seg likevel ikke påvirke av denne uslåelige logikken.

Like før omgangen var halvspilt ble det derimot ikke avblåst, og et finfint angrep ble kronet med scoring, og det sto 3-0. Denne stillingen holdt seg helt til pause, og jeg tok meg underveis i å undres over hvor gode enkelte av begge lags spillere egentlig var, så mye som de klagde på nivået til dommeren.

Etter pause føltes det som om gultrøyene var svært fornøyde med tingenes tilstand, mens gjestene fra sørvest ikke var i stand til å gjøre noe med tingenes tilstand. Etter en knapp halvtime av omgangen ble likevel ballen kjempet inn bak Lommedalens keeper, og et lite håp var tent. Kunne Vollen klare å score enda flere mål?

Det skulle bli flere mål, men det var Lommedalen som sto for dem alle. Først kom 4-1 etter et superangrep i ren tiki-taka-stil, og deretter ble sluttresultatet satt til 5-1 på overtid.

Flere bilder fra kampen kan du se på facebook.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar