tirsdag 2. april 2024

Töllsjö - Sätila 0-4

Etter en god natts søvn etter gårdagens strabaser satte jeg tidlig 2. påskedag morgen kursen nordvestover, og etter et par timers kjøring kom jeg fram til stedet med det fantastiske navnet Bollebygd! Etter å ha passert sentrum fant jeg til slutt fram til Bollevi (Såklart heter stadion i Bollebygd det), hvor det var klart for treningskamp mellom Töllsjö IF og Sätila SK.


Töllsjö holder egentlig til litt lenger nord i kommunen, men kampen var lagt hit fordi Hestrafors som egentlig har anlegget her som hjemmebane endelig har fått realisert drømmen om å etablere en kunstgressbane i tillegg til gressbanen like ved, som for øvrig var riktig så lekker med en liten tretribune ved den ene langsida.

Et par minutter før annonsert tid ble kampen sparket i gang, så de senest ankomne publikummerne fikk det plutselig veldig travelt med å haste fra parkeringa mot banekanten. Innledningsvis svingte spillet litt fram og tilbake, men jeg hadde såvidt begynt å tenke at det så ut som om gjestene var i ferd med å feste et lite grep om spillet da de i det niende minutt lyktes med å sette ballen i mål til 0-1.


Etter dette ble rødtrøyenes grep festet enda strammere, så jeg ble ikke det minste forundret da et langvarig angrep endte med at også 0-2 satt i nettet rett før det var spilt 20 minutter.


Tomålsledelsen sto seg til pause, og sammen med omlag seksti andre fikk jeg nå noen minutter til å ergre meg over at det ikke var noe kiosktilbud her i dag. Heldigvis en typisk breddepause her, så etter drøyt ti minutter var aktørene igjen på plass på banen og klare til nye 45 minutter med fotball.

Etter hvilen forandret ikke kampbildet seg noe særlig, det var fortsatt Sätila som ledet an, og etterhvert begynte det å bre seg en hel del frustrasjon hos hjemmelagets menn. Det var ikke sånn at de ikke produserte noe som helst, men på den ene siden ble avslutningene alt alt alt for upresise, samtidig som det stadig skjedde glipper i forsvaret som ga gjestene store sjanser.

I det 74. minutt fikk vi dermed 0-3, før jeg fra VIP-tribuna med egen kulegrill fikk se også 0-4 komme etter 77 minutters spill.

Flere mål fikk vi ikke i dag, og kampen endte dermed 0-4, et resultat som nok gir Töllsjös trenerteam mye å tenke på før sesongstart i division 5 om noen uker.

Jeg forlot Bollebygd, og satte kursen via noen svært kronglete grusveier mot Borås, hvor det ble tid til en liten buffetlunsj før serieåpning i Allsvenskan!

Flere bilder fra kampen kan du se på Google photos.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar