søndag 28. april 2024

Bullarens GoIF - Hedekas/Svarteborg U 1-2

Etter å ha forlatt Halden suste jeg sørover gjennom Enningdalen, krysset grensa, og før jeg visste ordet av det var jeg framme i Bullarebygden. Her gikk det svært enkelt å finne fram til fotballplassen, hvor jeg parkerte og gikk bort til banekanten og tok en prat på lufta med Schau og Aune i 4-4-2 Radiosporten. Da dette var gjort var jeg klar for kamp i division 6 (altså nivå 8) mellom Bullarens GoIF og Hedekas/Svarteborg U.


Banen hadde en langt bedre gressmatte enn den jeg hadde sett litt lenger nord noen timer tidligere, men også her så man at det fortsatt var vår. Som publikum merket jeg også at underlaget ikke var helt perfekt gjennom at hvis jeg ble stående på ett sted noe mer enn 30-40 sekunder så begynte jeg sakte men sikkert å synke ned i bakken. Jeg fant det derfor tryggest å sirkulere litt så jeg ikke plutselig måtte berges med mobilkran eller noe slikt.

Sammen med noenogsytti andre fikk jeg se hjemmelaget komme best i gang, men noe veldig med målsjanser ble det ikke, og mål ble det iallfall ikke. Typisk nok var det derfor gjestene som i det 11. minutt tok ledelsen 0-1 etter et innkast som ble ekspedert videre.


Banen var som sagt svært bløt, og etter som lagene foretok noen sklitaklinger hver begynte jeg å lure på om det skulle settes potet etter kampen. Grøftene for å plassere settepotetene i var iallfall i orden!

Jeg hadde akkurat begynt å forvente at det skulle bli pause med en knapp ledelse til bortelaget da vertskapet fikk et hjørnespark helt på slutten av ordinær tid. Han som slo corneren traff ikke ballen helt rent, og han som prøvde å klarere traff enda mindre rent. Dermed sto det 1-1 i det dommeren sendte lagene i garderoben.


Selv gikk jeg mot kiosken, og fant til min store glede ut at det gikk an å betale med kontanter her, og jeg betalte derfor både for en korv med bröd og for en inngangsbillett, før jeg havnet i en diskusjon med linjevakta og dommeren om hvor mange publikummere som faktisk var tilstede. (Skal man forresten telle med firbente tilskuere?)

Som sagt hadde jeg store deler av første omgang syntes hjemmelaget var et lite hakk kvassere enn gjestene, uten at de hadde klart å få noe resultatmessig overtak ut av dette. Nå i andre omgang var situasjonen den motsatte, og jeg syntes det var de rødkledte fra nabokommunen i sør som så best ut. Det tok likevel hele 25 minutter av andre omgang før de fikk utnyttet dette til å score 1-2-målet.

Hjemmelaget prøvde desperat å utligne etter dette, men tross at de sendte keeper opp på et hjørnespark helt på tampen, da kampen var over sto det fortsatt 1-2 og gjestene kunne juble for tre poeng. Før jeg dro fikk jeg tildelt en dobbel korv i kiosken, og jeg satte deretter kursen mot nærmeste kjøpesenter for å litt shopping før jeg returnerte til Norge og Oslo, mens jeg på radioen hørte mitt kjære Tromsø gå på nok et eliteserietap.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar