lørdag 13. oktober 2018

Fjellhamar 3 - Skogbygda + (12-1)

Da jeg forlot kveldens første kamp hadde det akkurat begynt å regne, men ved ankomst Fjellhamar stadion noen minutters kjøretur unna var regnet byttet ut med tåke. Kampen startet samtidig som forrige kamp sluttet, så jeg misset åpningsminuttene, og da jeg kom sto det allerede 2-0 (Selv om en av tilskuerne jeg snakket med var nesten sikker på at det var 3-0).

Oppdaget til min store glede at selv om vi snakker om klubbens tredjelag og åttendedivisjon, så var kiosken åpen, attpåtil viste det seg at kassa alt var talt opp, så jeg fikk gratis vafler, men fikk likevel lov å kjøpe noe å drikke så lenge jeg ikke skulle betale med kort.

Etter omlag halvspilt omgang kom kampens tredje mål, og igjen var det hjemmelaget som scoret. Faktisk var det de som sto for det aller aller meste som skjedde ute på banen, og det ble raskt klart at dette kom til å bli en storseier for dem.

Ikke lenge etter fikk likevel gjestene fra Nes straffe! Det ble snakket om hands, hjemmelagets spillere var lite enige, men straffen ble ekspedert i mål, og det sto 3-1. Denne stillingen sto seg til pause, tross en stor sjanse til gjestene like før halv tid.

Etter pause hadde tydeligvis Fjellhamar bestemt seg for at nå var det slutt på tullet. 4-1, 5-1, 6-1 og 7-1 kom før det var spilt et kvarter. 8-1 kom også, og da et frispark gikk rett i mål til 9-1 pådro keeper seg en smell i skuldra som medførte at den måtte ises ned og han måtte slukøret forlate banen.

Fjellhamar 3 skal ha skryt for at de ikke på noen måte hoverte her, derimot ble feiringene mer og mer avmålte, ettersom scoringssifrene økte.

Etter dette slakket Fjellhamar-spillerne litt av, og gjestene kom til et par fine sjanser, blant annet en chip over keeper hvor de var uheldige og traff stolpen. 10-1 kom like etterpå, som for å understreke at her skulle man ikke komme og yppe seg!

11-1 kom som resultat av en kort corner, og fem minutter før slutt kom så kampens siste mål. 12-1 var dessverre for bortelaget ikke noe misvisende resultat på noen måte. De kunne kanskje hatt et par mål til, men det kunne jaggu vertene også.

Flere bilder fra kampen finner du på facebook.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar