torsdag 19. september 2019

Abildsø - Høvik 3-4

Hadde egentlig tenkt meg til Østfold denne onsdagskvelden, men oppdaget plutselig at det var muligheter for å få tatt en av mine manglende baner i Oslo. Ved Østensjøvannets vestbredd skulle det være sjettedivisjonskamp mellom Abildsø og Høvik. Jeg dro dermed hjem og laget meg middag etter jobb, og tok deretter igjen 79-bussen sørover.

Etter en god halvtimes busstur kom jeg fram til Abildsø, og fikk der sett slutten av oldboys-7er-kampen Abildsø - Ski. Gjestene hadde Glenn Arne Hansen, som jeg tidligere i år så spille ordinær seniorfotball, i mål, og det var tidvis høy temperatur. Høy temperatur var det derimot ikke rundt banen, jeg gjorde tabben å sette meg på steinkanten rundt kunstgresset, og holdt på å få både blærekatarr og det som er verre er umiddelbart.

Etter et kjapt sceneskifte var det så klart for a-lagskamp. Jeg syntes Abildsø kom best i gang, men typisk nok var det da gjestene som tok ledelsen etter litt over 6 minutters spill.

Etter scoringen mistet vertskapet litt momentum, men rett etter klokka hadde passert tjue minutters spill kom det et regelrett kremangrep. Tiki-taka-tendensene fungerte optimalt, og det sto plutselig 1-1.

I det 35. minutt var det gjestenes tur til å imponere. Et innlegg ble utsatt for litt akrobatikk foran mål, og vips så sto det 1-2. Et par minutter før pause kom også 1-3, og jeg begynte nå å mistenke at kampen kunne være avgjort.

Etter en kort pause tok det drøyt sju minutter før en corner gjorde at det sto 1-4, og nå sa jeg til @paabortebane og @vikinghopper2 som også var på kamp at nå var det nok avgjort. Jeg har tatt feil før, og kommer sikkert til å gjøre det flere ganger, så også denne gangen. Bare to minutter senere kom 2-4, og hjemmelaget øynet nok nå nytt håp, men lenge klarte Høvik å holde unna. Faktisk var det de blåhvite som først fikk ballen i mål igjen, men hjemmelagets håp om poeng ble holdt i live av dommer som så at scoringen var resultat av en kjempeoffside.

Et halvt minutt før full tid kom så 3-4, og nå kokte det på dass! Abildsø mobiliserte til en skikkelig sluttspurt, men det holdt nok ikke. Da dommeren blåste hadde det ikke blitt scoret flere mål, og mens jeg kunne ta bussen tilbake til Groruddalen ble alle poengene med bæringene hjem.

Flere bilder fra kampen kan du se på facebook.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar