tirsdag 8. august 2023

Oppsal - Tromsø 2 (3-2)

Jeg hadde lenge planlagt å få sett Tromsøs andrelag i en østlandskamp nå i august, men da ekstremværet Hans meldte sin ankomst ble jeg litt bekymret. Heldigvis ble kampen flyttet innendørs, så etter en deilig laksemiddag følgte jeg vannstrømmene nedover Groruddalen til jeg kom til Vallhall, hvor det var klart for tredjedivisjonskamp mellom Oppsal og TIL 2.


Møtte haugevis av kjente i hallen, både TIL-supportere og andre, og fikk sammen med dem og noenogfemti ukjente se de rødhvite komme best i gang i det som var min tiende TIL2-kamp, uten egentlig å få noe klart overtak. Etter noen minutter flyttet jeg meg ned til banekanten, akkurat i tide til å få se Runar Norheim storme framover og sette inn 0-1 i det åttende minutt.


TIL-spillernes glede skulle ikke vare lenge, for før det var spilt to minutter etter forrige mål var det blåtrøyene fra hovedstaden som kunne juble for scoring. 1-1, og ikke engang ti minutter spilt.

Etter dette jevnet spillet seg noe ut, og vi fikk en del halvsjanser i begge ender av banen, uten at det så virkelig farlig ut. Spillet var tidvis ganske tøft (Men aldri stygt), og det ble en del frispark begge veier. I det 22. minutt kom en Oppsal-spiller inn mot TILs felt og ble voldsomt revet i. Oppsal-benken spratt opp og ropte etter frispark, og var rasende fordi dommeren ikke blåste, men sinnet forsvant fort da spilleren fikk revet seg løs og hamret inn 2-1 i det klokka mi passerte 23 spilte minutter.


Etter 35 minutter sørget så tidligere nevnte Norheim for balanse i regnskapet igjen, og det sto 2-2, en stilling som holdt seg til pause. Jeg var fortsatt så mett etter middagen at jeg sto over å inspisere dagens utvalg i kiosken, men jeg så flere andre som var ute og sikret seg litt næring.

Da andre omgang startet var det første som skjedde at jeg fikk varsel fra FlashScore om at TIL hadde gått opp i 2-3. Merkelig, det var det nemlig ingen av oss som var i hallen som hadde sett noe til. Her må det ha vært en overivrig liverapporterer på jobb, for etter et minutt eller to kom det opp et korreksjonsvarsel, og som vi som var der godt visste sto det fortsatt 2-2.

I det 75. minutt fikk vi så en god gammeldags keepertabbe. Det ble somlet litt for mye med å spille ballen vekk etter et i utgangspunktet greit og upresset tilbakespill, og en av de blå stormet fram og snappet ballen fra Tromsøkeeperen. 3-2, og stor frustrasjon hos gjestene fra nord.

Resten av kampen ble ganske udramatisk, helt til Tromsø på slutten presset voldsomt på for utligning, og etter et hjørnespark ropte voldsomt ut etter hands og straffe. Situasjonen er litt skjult på min video, men jeg vil si dette ser minst like klart ut som den annulleringen som kom i eliteseriekampen i Stavanger dagen før.


Det ble dermed ikke flere mål, og kampen endte 3-2. Glade oppsalinger (er ikke det noe man gjør med hester?) og skuffede tromsøværinger kunne dermed forlate hallen og komme seg ut i regnet igjen.

Flere bilder fra kampen kan du se på Google photos. (Dessverre både færre og dårligere bilder enn vanlig pga de horrible lysforholdene i hallen)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar