fredag 9. juni 2023

Fet - Skedsmo 2 (2-0)

Etter å ha spilt konsert på Lørenskog torsdag kveld hadde jeg egentlig planlagt å ta en visitt til Bøn, men da jeg var ferdig med oppryddingen etter konserten så jeg at der ville jeg ikke vært på plass før minst ti minutter ut i kampen. Jeg fant derfor et nærmere reisemål hvor jeg heller ikke hadde vært på lenge, og kom etter et drøyt kvarters kjøring fram til Fetsund hvor det var klart for femtedivisjonskamp mellom Fet og rekruttlaget til Skedsmo.


I den lave kveldssola ble det foretatt myntkast, og lagene byttet deretter side, selv om sola stort sett kom inn fra siden og ikke i øynene på noen av keeperne. Med oppmuntrende forsøk på supportersang fra tribunen kom hjemmelaget best i gang, men mål ble det ikke. Jeg slo av en prat med Blaker'n som hadde tatt turen for å scoute litt på divisjonsmotstanderne, før jeg trakk mot skyggen på kortsida for å få litt bedre fotovinkel. Jeg hadde ikke stått lenge i skyggen før jeg måtte trekke fram mitt hemmelige våpen: Myggspray!

Fedrelandet som stadionet på Fetsund heter er beryktet for mygga som klekkes der Glomma møter Øyeren, og nå i kveldinga var de i ferd med å komme for fullt. Fortsatt var flesteparten av de oppimot sytti tilskuerne i sola, og dermed ikke så veldig berørt, men jeg mistenkte at dette kunne bli en fæl kveld etterhvert.


Også for hjemmelagets spillere ble kampen etterhvert ganske fæl. Ikke fordi de ikke spilte bra, for det gjorde de, men de misbrukte sjanse på sjanse på sjanse, den ene større enn den andre. Da lagene gikk til pause sto det fortsatt 0-0, noe som ut fra de sjansene jeg hadde sett var smått utrolig.

Jeg benyttet pausen til å spise en is, samt nok en gang å prise meg lykkelig over at myggsprayen hadde blitt med på tur i dag. Da lagene kom tilbake på banen virket det som om Fet hadde brukt tida i garderoben til å justere siktene, og nå tok det ikke engang halvanna minutt før de kunne juble for scoring og ledelse 1-0.

Etter å ha tatt ledelsen slapp Fet seg litt ned, men ikke mer enn at de like etter at timen var spilt fikk nok et mål. Denne gang kom scoringen etter en strålende enkeltprestasjon hvor en mann driblet av halve Skedsmo-laget før han skjøt ballen i mål til 2-0.


Nå ble gjestene enda mer med på notene, men den ene gangen de lyktes med å få ballen i mål ble de avvinket for offside, mens Fet var tilbake på sporet fra første omgang med å misbruke enorme sjanser. Samtidig ble det mer og mer mygg som angrep oss stakkars tilskuere, og da kampen endelig ble blåst av, fortsatt med tomålsseier til hjemmelaget, så rømte de fleste av oss så raskt som mulig til en forhåpentligvis myggfri bil (Jeg må innrømme jeg synes synd på han som hadde parkert med åpent vindu).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar