fredag 1. juli 2022

Sandefjord BK - Stokke 6-0

Siste kamp i det som er definert som den internasjonale sesongen 2021-2022 sto for døren, og jeg satte kursen sørøstover ut av Oslo. Trafikken var overraskende kjip, og da jeg endelig kom fram til Bugården i Sandefjord var det bare ti minutter til avspark. Jeg rakk likevel å finne parkering og ta plass ved sidelinja i tide for avspark i fjerdedivisjonsoppgjøret mellom Sandefjord Ballklubb og Stokke IL.

På den helt ordinære kunstgressbanen som lå like ved det gamle «Storstadion» var det hjemmelaget i sine gule og svarte drakter som kom best i gang. Alt etter halvannet minutt hadde de en stor mulighet på corner, og et vedvarende press kulminerte etter drøyt fem minutter i scoring.

Vertskapet fortsatte å dominere, og i det 13. minutt skjedde det så noe jeg skal komme tilbake til senere. Dominansen avtok kanskje noe inn mot halvspilt omgang, men da hjemmelaget etter tjuetre minutter fikk straffespark var det absolutt fortjent at de økte ledelsen mot et Stokke-lag som lot til virkelig å slite med å få til noe i dag.

I den varme Vestfold-kvelden skjedde det ikke mye nevneverdig de neste tjue minuttene. Det eneste var kanskje da en av de tilreisende spillerne fikk et knallhardt skudd midt i planeten og måtte ta telling. Han kom seg heldigvis på bena igjen, tilsynelatende uten varige mén.

Da det ble pause dukket det plutselig opp to småttiser i SBK-trøyer med hver sin bøtte. Det viste seg at bøttene var fulle av muffins som ble delt ut gratis! Hyggelig overraskelse, og noen minutter etter at andre omgang var sparket i gang dukket også politiet opp ved banekanten, så ryktene om gratis muffins må ha løpt som ild i tørt gress.

Knapt tjue minutter inn i andre omgang hadde gjestene, som etter hvilen hadde vært langt mer med på notene enn de var i første omgang, fått et hjørnespark. De gule klarte etterhvert å tilkjempe seg ballen, og satte i gang en strålende kontring som endte med nok en scoring.

Jeg trodde da at stillingen var 3-0, men syntes samtidig jeg hørte noen si noe om 4-0, så jeg ble litt i tvil om jeg hadde klart å gå glipp av en scoring? I det 69. og 81. minutt fikk vi så to nye scoringer, så da kampen gikk mot slutten var stillinga 5-0 dersom min telling var riktig, og 6-0 dersom jeg manglet et mål.

Kampen ble blåst av, og jeg startet reisen hjemover. Under et butikkbesøk noen minutter etter kampslutt logget jeg meg så på NFFs nettsider for å se hva det sto der, og jommen var mine mistanker riktige. Som du sikkert har skjønt hadde det blitt scoret et mål etter 13 minutter, og straffesparket var dermed 3-0, kontringen 4-0, og de to siste målene nummer 5 og 6 i en kamp gjestene nok bare vil glemme så raskt som mulig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar