tirsdag 26. juli 2022

Gjelleråsen - Lillestrøm 2 (3-0)

Jeg startet mykt etter ferien både på jobb (hjemmekontor i dag) og på fotball-fronten, og jeg planla derfor en kort tur i dag til en bane jeg har besøkt flere ganger før. Etter et bedre måltid hoppet jeg i bilen for å unngå å sovne på sofaen, og etter et lite kvarter kom jeg fram til Li kunstgressbane i Nittedal, hvor det var duket for tredjedivisjonskamp mellom Gjelleråsen og Lillestrøms andrelag.

I et svært lite sommerlig vær tok jeg plass på den sjarmerende lille tribuna, som etterhvert fyltes mer og mer opp. Min TIL-medsupporter Martin dukket opp, og rett før kampstart viste også André seg. Det ble såpass trangt oppe på toppen av tribuna at jeg flykta ned til banekanten, og jeg fikk der selskap av André som hadde innledet oppholdet med to vafler og en kaffe, og hans LSK-medsupportere Stine og Thomas. (Samt deres søte lille hund, som visstnok var enda søtere når den var korthåret (Litt samme stil som André og meg, altså)).

Hjemmelaget leder serien, og det var også de som raskt etablerte en dominans ute på banen. LSK-rekruttene (ispedd et par-tre alags-spillere) kom riktignok på ett og annet besøk i motsatt ende av banen, men det aller meste foregikk foran de gulkleddes keeper. Lenge sto gjestene imot presset, men like etter at omgangen var halvspilt overvant de endelig lillestrømlingenes forsvar, og det sto 1-0.

I det stoppeklokka mi passerte 33 spilte minutter kom også 2-0. Det var ingen tvil om at Gjelleråsen ville sikre plasseringen på serietoppen, kanskje litt ekstra inspirert av at serietoer Strømsgodset 2 hadde vunnet sin kamp tidligere på dagen.

2-0 sto seg til pause, og jeg trakk mot kiosken hvor jeg slo av en prat med Lokalfotballen-Espen mens jeg kjøpte og konsumerte en vaffel som var så god at før jeg visste ordet av det hadde jeg spist den opp uten å fotografere den!

Etter at andre omgang ble innledet med litt regn så det ut som om noen hadde minnet Gjelleråsen på at 2-0 er en farlig ledelse. De turte derfor ikke å lede 2-0 mer enn fire minutter av omgangen før de økte til 3-0, til glede for en betydelig andel av de ikke så rent få frammøtte.

Etter dette ble resten av kampen ikke spesielt spennende. Jeg havnet i noen avanserte kulinariske diskusjoner med de jeg sto sammen med, og fikk innimellom se noen målsjanser, blant annet en situasjon hvor en ikke helt vellykket klarering fra en nittedøl endte i egen tverrligger. Flere mål fikk vi derimot ikke se, så da kampen tok slutt sto det ennå 3-0 og hjemmelagets spillere og fans kunne juble for tre nye poeng og fortsatt fire poengs luke på tabelltoppen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar