søndag 13. mars 2022

Grorud 2 - Skedsmo (3-2)

Etter en deilig eggogbacon-søndagsfrokost satte jeg kursen opp dalsida mot Grorud T-banestasjon, og fant fram til Grorud ILs stadion. I motsetning til sist jeg var her var det i dag strålende vårvær, og alt lå til rette for en fremragende fotballkamp mellom Groruds U21-lag (Altså Grorud 2) som til daglig huserer i tredjedivisjon og Skedsmo sitt fjerdedivisjonslag.

Etter å ha slått av en kjapp prat med dommerne fikk jeg dokumentert myntkastet, og så startet moroa. Stoppeklokka mi hadde såvidt passert tre spilte minutter da en Grorudspiller stormet mot mål og hamret ballen i nettet. 1-0!

Etter den innledende kalddusjen kom Skedsmo mer med, men fortsatt syntes jeg hjemmelaget hadde et lite overtak. Overtaket holdt på å utkrystallisere seg som noe svært farlig da Grorud kom med en svært god overgang, men denne ble stoppet av en enda bedre takling fra en av de hvitkledde fra Romerike. Ikke lenge etter fikk så de lokale ungguttene en ny god mulighet da keeper tok en ball han trodde var avblåst for offside utenfor sekstenmeteren. Det var den ikke, og Grorud fikk tross enorme protester fra de tilreisende frispark like utenfor streken, uten at de klarte å utnytte dette.

Litt etter at halvtimen var spilt fikk vi omlag førti frammøtte se gjestene krige seg til et straffespark, og da straffeeksekutøren ikke gjorde noen feil fikk jeg fra motsatt baneende sammen med banehopper og Skeid- og Manchester City-supporter Robert se det bli 1-1 og balanse i regnskapet.

I det jeg hadde begynt å forberede meg på at omgangen kom til å ebbe ut med et uavgjort resultat kom så Grorud igjen med et finfint angrep, og nok en gang ble ballen plassert i nettet. 42:55 spilt, og 2-1 i boka, en stilling som sto seg helt til pause.

Jeg benyttet pausen til å sirkle litt rundt banen, samt å tusle til bilen etter en boks vaniljecola. Da jeg kom tilbake kom det plutselig en fyr bort til meg og spurte om jeg var Marius? Jeg svarte bekreftende, og fant ut at dagens tysker hadde funnet meg. (For de som ikke tar referansen: Når man ser i Futbology-appen, så er det nesten alltid en tysker blant de som har sjekket inn på kampen, så «Det er alltid en tysker» er blitt et begrep i banehoppingskretser).

Andre omgang ble derfor for det meste brukt til å diskutere norsk fotball, tysk fotball, groundhopping, St. Pauli, Tromsø IL og andre hyggelige ting sammen med Jan, som tyskeren het, og i liten grad til å følge med på kampen. Jeg fikk med meg at de blågule økte til 3-1 etter 66 minutter, før Skedsmo på ny reduserte, igjen på straffespark, etter 72 minutter.

3-2 holdt seg til kampen var over, og mens groruddøler og romerikinger takket hverandre for kampen satte jeg kursen mot Raufoss for å se en kamp jeg ved ankomst fant ut var flyttet så mye senere på kvelden at det var helt uaktuelt å se den, så jeg måtte returnere med uforrettet sak. Tydelig at jeg har blitt ute av trening mtp å sjekke tidspunkter før avreise i løpet av pandemien!

Flere bilder fra den kampen jeg faktisk fikk sett kan dere se på Google Photos.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar