søndag 30. juni 2019

Lillestrøm - Tromsø 4-0

Mett og fornøyd etter et bedre måltid hjemme satte jeg kursen mot Romerikes hovedstad, hvor det var duket for eliteseriekamp. Inntok først en pub i sentrum, før vi kom oss videre ut til stadion.

Foto: Skjermskudd Eurosport
Jeg sjekket her inn i Groundhopper-appen, og fikk gratulasjon for min 75. Tromsø-kamp!

Foto: @Daniels1
Det var grusomt varmt på tribuna, så jeg fant ut at for å spare krefter var det bare å legge seg der det var mest skygge, før det skulle flagges på innmarsj.

Da kampen kom i gang  var det oppløftende å se at TIL hadde ballen klart mest, og styrte det meste som skjedde, bortsette fra foran motstanders mål.  Der var det grusomt tannløst, og etter et kvarter fikk LSK et par-tre cornere, hvorav den siste endte med mål.

Ikke lenge etter kom også 2-0, og jeg begynte så smått å angre på at jeg ikke hadde blitt liggende nedi skyggeland. Ved å sette meg på rad 2 slapp  jeg iallfall å se på elendigheta.

2-0 sto seg til pause, og vi fikk hentet litt nye krefter i tunnellen under tribuna, mens Gutan klargjorde et par bytter. Trond slo av en prat med politiet, uten at de denne gangen heller skjønte at de hadde med en svært farlig figur å gjøre, som burde legges i jern umiddelbart.

TIL var kanskje et lite hakk bedre foran mål i andre omgang, men til gjengjeld var de ikke like dominerende ute på banen, så det ble fortsatt tungt. Hvordan målene kom har jeg enten gått glipp av eller fortrengt, men både nummer 3 og 4 ble iallfall scoret utover i omgangen.

Da jeg ti minutter før slutt fikk beskjed om å bare pakke sammen storflagget fant jeg ut at det var like greit å pakke seg selv inn i det.

Foto: @arorslet
Kampen endte 4-0, og jeg var heldig og fikk bilskyss til jernbanestasjonen. Nok et tap på Åråsen var tilbakelagt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar