tirsdag 2. juli 2019

Kvik Halden 2 - Sarpsborg FK (3-0)

Har startet sluttspurten i banehoppingsesongen før fotballferien, og først ut denne uka var en tur til Halden. Da jeg i fjor skulle og se Kvik Halden kjørte jeg jo først feil og havnet på Strupe, og det var dit jeg denne gangen skulle for å se klubbens andrelag ta imot Sarpsborg FK til fjerdedivisjonskamp.

Etter en herlig kjøretur gjennom indre Østfold ankom jeg Halden fra en uvant vinkel, men fant lett fram til banen. Hilste kjapt på dommeren som jeg har møtt flere ganger før på kamp i Østfold. Da kampen startet etter litt kjapp nødreparasjon av det ene målnettet var vi ikke langt unna 50 personer som omkranset banen.

Hjemmelaget viste raskt at de hadde tenkt å ta alle tre poengene i kveld, og da de etter et kvarters tid gikk opp i 1-0 var det langt fra ufortjent.

Mens hjemmelaget kunne være fornøyde med å skape flere gode sjanser, så bredte det seg noe frustrasjon hos de blåstripete fra fylkeshovedstaden. Keeper lot både medspillere og seg selv få høre hva han syntes om prestasjoner han mente ikke holdt mål, så her var ingen trygge.

Rett før halvtimen var spilt kom så et angrep som var omtrent som en varm kniv i smør. 2-0, og SFK virket helt sjanseløse.

Fem minutter før pause kom også 3-0 etter et fint angrep. Jeg fryktet nå at det kunne bli virkelig ufint for særpingene utover i kampen.

Etter pause var Sarpsborg langt mer med i kampen, og skapte i løpet av de første ti minuttene av omgangen langt mer enn de hadde gjort hele første omgang. Jeg satt likevel med en følelse av at det ikke så mye var de som hadde hevet seg som det var Kviks spillere som hadde satt inn krabbegiret, og ikke gjorde mer enn de måtte for å holde unna.

Scoringene lot vente på seg, tross haugevis av hjørnespark, strålende kontringer og flere andre bra sjanser. Da dommeren som hadde hatt en meget rolig kveld på jobb blåste av kampen sto det fortsatt 3-0, noe ingen kunne klage på.

Da jeg skulle forlate stadion ble jeg plutselig praiet av en journalist fra HA som ville ha en prat med meg, så plutselig havnet jeg nok en gang i ei avis i Østfold. (pluss-sak) (Også plukket opp av Rana Blad, Nordlys og Nettavisen) Deretter var det bare å sette kursen nordover langs E6 og finne senga.

Flere bilder fra kampen kan du se på facebook.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar