tirsdag 4. juni 2019

Sagene - Majorstuen 0-0

Tirsdag kveld er som vanlig fjerdedivisjonskveld i Oslo, og denne gangen var det en bane på historisk grunn jeg skulle innta. Etter litt t-bane og buss tuslet jeg forbi Portveien 2, og kom til gode gamle Voldsløkka, hvor det dessverre ikke lenger er et finfint fotballstadion. Det jeg derimot fant der var et landhockeyanlegg, flere slitne fotballbaner, tennisbaner (Hvor det sto noen og konverserte på fransk utenfor, hallo fordommer), et svært sandvolleyballanlegg, og en kunstgressbane. På kunstgressbanen, Bjølsen kunstgress, skulle Sagene IF spille mot Majorstuen, som tidligere har hatt nettopp denne banen som hjemmebane.

Ved ankomst sjekket jeg inn på groundhopper-appen, og oppdaget til min store glede at det var flere kjente fjes tilstede, så mens G16-laget til Sagene spilte seg ferdig mot Holmen 2 ble det en liten groundhopper-selfie!

Umiddelbart etter at G16-kampen var ferdig ble seniorkampen blåst i gang, og det var gjestene som etter min mening kom best i gang, uten at det kom noen mål. Etter hvert tok hjemmelaget mer og mer over, men de gangene ballen endte i mål hadde assistentdommer hevet flagget for offside. Gjestenes keeper vartet også opp med noen gode redninger.

Rett før pause kom omgangens mest dramatiske situasjon, da en av de for anledningen burgunderkledde Majorstu-spillerne fikk en smell i kneet og ble liggende og vri seg. Etter litt isspray ble han hjulpet av banen, og ble sittende og se kampen fra benken resten av tiden. Håper det går bra med ham.

Andre omgang følte jeg at hjemmelaget i stor grad styrte spillet, men de virkelig store sjansene lot fortsatt vente på seg. Tross den spillemessige dominansen var det heller ikke snakk om noen enveiskjøring, gjestene hadde stadig kontringer og dødballer som ga halvfarligheter, men heller ikke her ble det noen mål.

Etter en voldsom sluttspurt hvor det haglet med sjanser i begge retninger endte kampen 0-0, noe jeg tror hjemmelagets menn var klart mest misfornøyde med. Selv satte jeg meg på buss og bane hjemover igjen.

Flere bilder fra kampen kan du se på facebook.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar