søndag 9. august 2015

Vålerenga - Tromsø 1-0

Etter forrige helgs forsmedelige kamp mot Strømsgodset skulle TIL fredag «reise kjerringa» mot et VIF som kjemper om medaljeplass i Tippeligaen. Raska med meg en burger og dro på Tordenskiold for til min store glede å se masse TIL-supportere jeg aldri har sett på kamp på Østlandet før, og når klokka nærmet seg seks tuslet vi avgårde mot T-banen. Vi var ca 10 TIL-supportere som ble stående sammen med en enslig VIF-tilhenger på banen opp til Ullevaal. Stakkars mann, sier jeg bare :D

Etter litt krangling med vaktene pga supporterutstyret vi skulle ha med inn (Ullevaal er tydeligvis eneste stadion hvor vi ikke får lov å ta med inn skjerf og andre effekter for salg) var vi klar for kamp, og vi fikk bivåne siste del av oppvarminga.



Selve kampen ble for så vidt en opptur etter den triste forestillingen «gutan» hadde levert på Alfheim forrige helg, men noen poeng ble det likevel ikke, etter at VIF scoret etter 19 minutter, noe som ble kampens eneste mål. Zdenek «Cobra» Ondrasek spilte en bra kamp, men ble kanskje litt hemmet av at han fikk et tidlig gult kort, mens Magnus Andersen hadde en bra andre omgang.

Litt skuffende trøkk over oss TIL-supportere som var på kamp denne gangen, men Ullevaal er et vanskelig stadion å være bortesupporter på, en av grunnene til at jeg gleder meg til VIF får eget stadion på plass. Vil berømme Klanens nonstopkomigjenenga siste ti-femten minuttene, men syns i likhet med Aperopet det var dumt at 161-markeringen i starten av kampen ikke var koordinert med oss på bortefeltet og de andre VIF-supporterne.

Etter kampen ble jeg stående ved spillerutgangen en stund, og fikk vekslet noen ord med noen av spillerne. De virker å være ved godt mot, noe som iallfall er positivt. Selv er jeg etterhvert mer eller mindre sikker på at TIL i beste fall kan forberede seg på to ekstra kamper etter selve Tippeligaen er slutt, hvem de blir mot tør jeg ikke å spå.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar