søndag 9. august 2015

Lørenskog - Drammen (5-0)

Etter å ha sett Manchester United vinne sesongens første kamp i Premier League heiv jeg meg i bilen og kjørte 8 minutter til Rolvsrud stadion, hvor Lørenskog IF tok imot bunnlaget i andre divisjon avdeling to, Drammen FK.


Kom noen minutter for sent til avspark, men det sto fortsatt 0-0 da jeg hadde kommet meg inn på betongtribuna og fått satt meg ned. Det ble tidlig klart at hjemmelaget var et langt bedre lag enn gjestene fra Buskerud, selv om sistnevnte utvilsomt hadde noen gode enkeltspillere innimellom.

Etter et lite kvarter hadde Lørenskog sin første store sjanse, med en perle av et skudd som hadde fortjent en langt bedre skjebne enn å få metallet i krysset til å vibrere. Etter nitten minutter kom så endelig målet, men fortsatt var det litt trøkk i bortelaget nå og da.



Etter en halvtime pådro LIFs høyreback Glenn Harviken seg et gult kort i en duell med drammensernes nr 21 (som ikke står på nettsida deres, så jeg aner ikke hva han heter). Denne nr 21 var helt klart en nøkkelspiller for DFK, og var sentral i det meste av det offensive spillet deres.

Like før pause doblet så LIF ledelsen med en nydelig kontring, og spillerne ruslet mot garderoben med 2-0 på scoringstavla. Publikum derimot, vi stormet mot kaféen for å få oss litt is og brus, for det var skikkelig varmt denne dagen. (Jeg tror faktisk jeg ble litt solbrent). Ballhenterne spilte litt fotball foran det ene målet i pausen, noe det virka som egentlig irriterte de oppvarmende DFK-reservene litt.

Tidlig i andre omgang fikk LIF straffe etter litt klabb og babb i feltet, men de klarte faktisk å brenne denne! Etter noen minutter fikk så bortelagets El Hadji Seck gult kort. Seck var ved siden av nr 21 en av de viktigste offensive spillerne til Drammen.

Lørenskog gikk så opp i 3-0 etter et flott skudd fra spiss vinkel som ble satt ved stolperota i lengste hjørne, og så ble kampen i praksis avgjort da El Hadji Seck fikk sitt andre gule kort og måtte forlate banen. Etter dette var det ikke noen mulighet for at Drammen skulle ta igjen Lørenskog, det var bare spørsmål om hvor stor seieren skulle bli.

Drammens keeper gjorde en svært god kamp, og noe uvanlig i et 5-0-tap var nok han det tapende lags beste mann i denne kampen. Han klarte likevel ikke å hindre at 89 personer på tribunen fikk se Lørenskog leke inn 4-0 etter 72 minutter, og sette 5-0 etter at en corner ikke ble skikkelig klarert etter 87 minutter.




Velfortjent seier til Lørenskog over et Drammen-lag som nok må belage seg på tredjedivisjonsspill neste år.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar