onsdag 31. juli 2024

Mangskog - Klässbol 1-0


I jakten på nye baner hadde jeg lagt merke til at denne onsdagskvelden startet breddefotballen i Värmland opp igjen etter ferien. Jeg plukket derfor opp en Jon-Are i Norway Cup-modus, og satte kursen østover, Etter litt shopping og litt mat i Charlottenberg fortsatte vi inn i skogen, og kom etter et par mil på grusvei fram til åstedet for kveldens division 6-match mellom Mangskog og Klässbol.


Jeg hadde jo sett begge lagene tidligere, men dette var altså mitt første besøk på Mangvalla, Mangskogs hjemmebane. Det viste seg også noe overraskende at jeg var den første noensinne som hadde loggført et besøk her i Futbology-appen, så når sant skal sies var jeg litt spent på hvordan oppmøtet skulle bli. Det skulle vise seg at lokalbefolkningen kom mannsterke. Litt etter at kampen var blåst i gang talte jeg over 70  tilskuere, og da også et jentelag som trente på nabobanen kom og så kamp, og noen fler biler kom til var vi nok tett opp mot hundre som så kamp på det meste.

Ute på gressmatta var det forsåvidt lett å se at hjemmelaget var favoritter, etter å ha vunnet alle kampene så langt i år, mens gjestene hadde hatt en tung sesong med bare en seier og en uavgjort. Likevel virket det som om de rødkledte slet litt med å trenge gjennom motstandernes forsvar, og innimellom klarte da også de tilreisende å skape litt trøbbel i de bakre rekker hos vertskapet.


Omgitt av mygg (som heldigvis stort sett lot seg skremme vekk av myggsprayen jeg kjøpte i Finland forrige uke) fikk vi dermed ingen scoringer før pause, og det sto fortsatt 0-0 da lagene tok en pust i bakken.

Etter hvilen forandret lite seg i kampbildet, utenom at det etterhvert begynte å se ut som om Mangskog kanskje var et lite hakk slitnere enn bortelagets spillere. Jeg hadde derfor så smått begynt å lure på om vi skulle få et smått sensasjonelt poengtap for serielederne da de etter et langt innkast i det 83. minutt til slutt fikk satt ballen i nettet til 1-0.

Flere scoringer ble det ikke, og siden det hadde skjedd omtrent null og niks å legge til for (Jon-Are mente dette kanskje var den mest effektive fotballkampen han hadde sett) blåste dommeren av like etter at uret passerte 90 minutter. Fortsatt 1-0 og kveldens hjemmelag har fortsatt ikke avgitt poeng i 2024.

Vi satte kursen tilbake mot kongeriket Norge, og etter en kjøretur som med unntak av en elg i grøfta mellom grensen og Kongsvinger var ganske så begivenhetsløs takket vi hverandre for turen og skilte lag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar