mandag 11. april 2022

Lørenskog - Skjervøy 2-0

Etter å ha sett Grorud ta poeng mot FFK hoppet jeg i bilen og tok den korte turen opp til Rolvsrud hvor jeg ikke hadde vært på ganske mange år. Jeg fikk parkert, betalt for parkeringa, og på vei inn møtte jeg en hyggelig kar som sørget for at jeg slapp gratis inn på billettkvoten som var lagt av til bortelaget. Jeg entret tribuna, og anså meg som klar for kampen Lørenskog - Skjervøy.

Vel på plass hilste jeg først på en TIL-supporter som i likhet med meg valgte å tilbringe slutten på helga her, før jeg oppdaget at banehopperen Tom også hadde tatt turen til Lørenskog i kveld, så jeg slo meg ned på betongen sammen med ham. Det var egentlig veldig greit å ha selskap, for det skjedde svært lite å rapportere om ute på kunstgresset. Det sto derfor fortsatt 0-0 da dommeren blåste til pause og spillerne tok den lange spaserturen tilbake til garderobene.

Kiosken var i samme bygg som garderobene, så jeg fant ut at jeg like godt kunne droppe noe pauseservering og heller bare bli sittende. Litt uti andre omgang viste dette seg å ha vært et svært klokt valg. Plutselig dukket to hyggelige damer med et svært fat vafler og et lite spann syltetøy opp på tribuna. Joda, det er sikkert litt ekstra arbeid å selge vafler ute på tribuna, men det må da garantert være lønnsomt, så dette burde alle klubber gjøre!

Da vi hadde passert timen begynte jeg så smått å frykte for at min nå 153 kamper lange rekke med ikke målløse matcher skulle ryke. Samtidig virket det som om Skjervøys spillere og trenere (deriblant tidligere TIL-akademitrener Stian Ryslett som jeg vekslet noen ord med før kampen) var i ferd med å miste tålmodigheten med dommertrioen. Selv satt jeg med en følelse av at dommeren kanskje hadde lagt lista litt for høyt i første omgang, og nå betalte prisen for det.

Med rundt et kvarter igjen av kampen kom så scoringen som sikret at rekka mi ble 154 kamper lang. 1-0, og jeg mistenkte at nå hadde hjemmelaget full kontroll på dette.

Det skulle vise seg at kontrollen nok ikke var helt full, men tross at Skjervøy etter scoringen lenge var det førende laget, så klarte de ikke å få ballen i mål. Da de for anledningen svartkledde så fikk en mann utvist for en ettersleng rett før full tid så det enda vanskeligere ut å få den etterlengtede utligningen.

Karene fra Nord-Troms skal dog ha all ære for at de aldri ga opp. De presset på og presset på, og da gikk det som det så ofte gjør: Lørenskog scoret 2-0 på overtid.

Kampen endte dermed 2-0, og jeg kunne sette kursen hjemover mens jeg hørte Gunnar Grindstein referere på 4-4-2 Radiosporten at Tromsø tok årets første hjemmeseier på årets første forsøk!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar