lørdag 6. november 2021

Løten - Ottestad 0-2

I håp om at trafikken på E6 nordover var noe bedre enn den fredagen jeg skulle til Nord-Odal satte jeg på nytt kursen mot Mjøsas østbredd. Denne gangen gikk det forholdsvis greit, og jeg kom etter hvert inn i Innlandet fylke og svingte østover på Kolomoen. Tåka hadde blitt tykkere og tykkere helt siden Eidsvoll, og da jeg svingte inn mot Løten sentrum var det tykk ertesuppe som hang over stadion hvor fjerdedivisjonsoppgjøret mellom Løten og Ottestad skulle spilles. (Jeg så for øvrig motsatt oppgjør i 3. divisjon for noen år siden)


Tok en runde og rekognoserte litt på anlegget, og oppdaget at på motsatt side fra der jeg kom var det faktisk ei tribune. Det var helt umulig å se der jeg kom inn på stadion, og det ble også påpekt av speaker da kampstart nærmet seg at for første gang på de over 20 årene han hadde vært speaker på Løten ante han ikke om det var noe publikum på kampen.

Publikum var det, omlag 35 stykker fikk se hjemmelaget som ikke hadde noe som helst å spille for komme hardt ut fra startblokkene, før gjestene som forventet overtok. Tåka virket å plage spillerne overraskende lite, mens for oss som prøvde å se på kampen var den tidvis helt ugjennomtrengelig. Det ble likevel klart ut fra hvor mesteparten av spillet foregikk at det var de gulkledde fra nabokommunen som førte an i sin jakt på topplasseringen i avdelingen.

Scoringen lot dog vente på seg, og innimellom kom de blå på noen kontringer som uten unntak endte ganske så ufarlige. De var nok likevel litt stressende for Ottestad, som visste så inderlig vel at om de avga poeng i dag var nok opprykksmuligheten tapt. Gjestene fortsatte derfor å presse på, og i det stoppeklokka mi vippet over fra 36 til 37 minutter spilt, så kunne jubelen bryte løs, det sto 0-1.

Flere mål fikk vi ikke før hvilen, og mens jeg stimet bort til kiosken og investerte i en vaffel begynte faktisk tåka å lette, så da kampen ble blåst i gang igjen var det langt lettere å se utover banen. Det var dessverre ikke blitt noe særlig enklere å fotografere, da det kunne virke som om mesteparten av vannet i tåka hadde lagt seg som dugg på objektivene mine i stedet.

Ottestad fortsatte å dominere på kunstgresset i akevittbygda, og kom også til noen relativt gode sjanser. Flere av disse ble avvinket for offsider begått av samme mann, som ble mer og mer frustrert og klagde mer og mer høylytt over det. Om det var dette som faktisk virket vet jeg ikke, men da det i det 67. minutt kom en scoring etter et innlegg fra han som stadig hadde havnet i offside syntes jeg det fra min ganske dårlig plasserte posisjon så mer ut som han var i offside enn det hadde gjort da han ble avvinket. Kompensasjonsdømming eller ikke, det sto i alle fall 0-2, og jeg mistenkte at Engerdal som før denne kampen lå 1 poeng foran Ottestad neppe ville få noe hjelp fra Løten i kveld.

Tenningsnivået hos de blå var tross små sjanser til poeng og ingenting tabellmessig å spille for likevel høyt, og det ble utover i omgangen delt ut flere gule kort. Det var også en periode ganske dårlig stemning ute på banen, men heldigvis utartet det aldri, og kampen endte etter et par minutters overtid med 0-2, og fortsatt 22 mann på banen.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar