fredag 18. oktober 2019

Tofte Fremad - Jondalen 3-5

Satte kursen gjennom Oslofjordtunnelen, og svingte til venstre da jeg kom ut på andre sida. Etter en pitstop på den gode kinarestauranten jeg også besøkte sist jeg var utover her ankom jeg Tofte stadion, hvor det var klart for kamp i kretsmesterskapssluttspillet for 7. divisjon Buskerud. Tofte Fremad, en sammenslåingsklubb mellom Tofte og Filtvet var vertskap, og i bortegarderoben satt Jondalen.

Det var litt regn i lufta, men jeg hadde heldigvis med meg paraply, så jeg satset på å holde meg og fotoutstyret relativt tørre likevel. Det skulle vise seg å være et ganske fåfengt håp, etter som regnet økte i intensitet, så den absolutte luftfuktigheten nærmet seg 90%!

Ute på banen startet det ganske jevnt, før hjemmelaget tok mer eller mindre over. Etter ni minutters spill kom 1-0, og bare to minutter senere sto det 2-0. Alt så nå veldig bra ut for rødtrøyene, og de fortsatte å produsere gode sjanser, mens vi måtte vente helt til det var spilt over tjue minutter før gjestenes første mulighet kom.

Noen minutter senere jublet så flesteparten av de ikke langt unna 50 frammøtte for det de trodde var 3-0, men dommeren kom med en ekstremt sen offsideavgjørelse, og det sto fortsatt 0-2. Tofte Fremad fortsatte å dominere, og fikk blant annet med seg et treff i tverrliggeren før dommeren blåste til pause.

Inn mot pause hadde kanskje hjemmelagets dominans dabbet noe av, og dette fortsatte etter hvilen. 6 minutter inn i omgangen ga de så bort et straffespark, og det sto etter 52:40 av kampen 2-1.

Under to minutter senere prøvde en av de grønnkledde å fyre av et skudd, men resultatet ble noe helt forferdelig, men på uforståelig vis trillet ballen likevel inn i målet, og det sto 2-2! Kampen fortsatte nå ganske jevnspilt, men det var hjemmelaget som først kunne juble igjen, da de etter 7 minutter fikk inn 3-2.

Det skulle dog vise seg at gjestene ikke var ferdige med sine scoringer, og i det 82. minutt kom 3-3 på et frispark.

Dette ga de tilreisende blod på tann, men først skulle hjemmelaget misbruke en av de villeste mulighetene jeg har sett noensinne! Et skudd ble stoppet av keeper, som måtte gi retur. Returen ble plukket opp av en av TF-spillerne, som klarte å sette skudd nr 2 i stolpen. Neste retur havnet også hos en av de rødkledde, og denne gangen forsvant ballen ut over dødlinja, etter først å ha passert en hel haug med folk som med litt tur kunne pirket den i mål!

Da gjestene rett før klokka bikket 90 minutter satte inn 3-4 på en corner medførte nok det at de som ikke klarte å score noen minutter før får søvnvansker i natt, og på overtid kom også 3-5. Rett og slett en liten overtidskollaps!

Da dommeren blåste av var det bare å komme seg i bilen og på nytt krysse under fjorden, denne gang med fartskontroll! (Som jeg selvsagt ikke ble stoppet i).

Flere bilder fra kampen kan du se på facebook.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar