tirsdag 1. oktober 2019

Mysen/HIL - Østsiden 2 (12-2)

Satte kursen sørøstover etter jobb i dag, og etter å ha ligget bak en fyr med hestetilhenger noen mil passerte jeg Momarken travbane og kom til Mysen. Her inntok jeg en kjapp middag fra varmedisken på coop-en, før jeg gjorde meg klar for å innta stadion for å se sjettedivisjonskamp. I det jeg forlot bilen svingte Jørgen Knutsen m/datter inn på parkeringa, så da hadde jeg godt selskap på kampen hvor Østsidens andrelag var bortelag.
Etter litt massiv feedback på høytaleranlegget kom kampen i gang, mens speaker som etter hvert fikk mer eller mindre kontroll på teknikken presenterte spillerne. De første ti minuttene var ganske jevne, men så scoret hjemmelaget, og etter dette så de seg aldri tilbake. Ganske nøyaktig ett minutt senere kom 2-0, og da samme mann fullførte hattricket sitt etter 23 minutters spill utbrøt speaker «Hva er det som skjer?».

Mysen/HIL (Hærland IL) var dødelig effektive og 4-0 og 5-0 satt i nettet før 6-0 kom på corner i det 38. minutt.

7-0 kom på en frekk chip et par minutter før pause, og pauseresultatet ble rett før dommeren blåste fastsatt til 8-0.

En slik målorgie kvalifiserte til en vaffel i pausen, og så var det påanijæn, som Jan Eggum ville sagt.

Drøyt 6 minutter etter hvilen kom 9-0, 10-0 4 minutter senere, og i det jeg syntes «Øssia» hadde blitt mer med i kampen fikk hjemmelaget straffe og etter 77 minutters spill sto det 11-0.

Bare minuttet senere kom det en ny situasjon hvor jeg er ganske sikker på at hjemmelaget ville fått straffe hadde de ikke nettopp fått en, men i stedet kom det like etter en ny straffesituasjon i motsatt ende av banen. Dette straffesparket ble reddet, og jeg begynte virkelig å lure på  om bortelaget skulle ende målløse.

I det 82. minutt kom 12-0 på corner, og så, rett før det var spilt 84 minutter kom endelig trøstemålet. 12-1.

Under ett minutt før kampen var ferdig stelte gjestene i stand et flott angrep, og det ble spøkefullt ropt fra tribuna at «nå går vi for uavgjort!». Flere scoringer ble det dog ikke, og sluttresultatet ble dermed 12-2.

Flere bilder fra kampen kan du se på facebook.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar