søndag 6. mai 2018

Lille Tøyen - Fagerborg 2 (2-0)

Kunne jo ikke la bursdagen min passere uten å se litt fotball, så jeg tok turen nedover langs Alnaelva til Bryn kunstgress, hvor Lille Tøyen skulle være vertskap i femtedivisjonsoppgjøret mot Fagerborg 2. Vel framme fikk jeg etter et par minutter selskap av min gode venninne Miriam i påvente av at vi senere skulle frakte uante mengder drikke fra en buss til en kjølig kjeller i påvente av bryllupet hennes neste helg.




Det ble tidlig klart at femtedivisjon er noe ganske annet enn fjerdedivisjon som jeg er mest kjent med. Inn mot kampen var det trening på den ene halvdelen av banen, så begge lag måtte varme opp på samme banehalvdel, men det gikk helt fint. I tillegg var det ikke linjedommere, så hoveddommer måtte styre showet helt alene, noe som stort sett gikk fint, bortsett fra at det nok var et par frisparksituasjoner han gikk glipp av.

Når kampen var i gang satte hjemmelaget opp et voldsomt trykk, og det var alt annet enn ufortjent da de etter ti minutter scoret.

Dette ble omgangens eneste mål, og da hjemmelaget gikk i garderoben (gjestene tok pausepraten ute på banen) sto det fortsatt 1-0.

Etter pause gikk det bare et par minutter før hjemmelaget fikk straffespark og doblet ledelsen, og herfra var det egentlig aldri noen spenning om hvor seieren skulle havne.

Begge lag hadde noen sjanser utover i omgangen, men for gjestene ville det seg ikke, mens hjemmelaget etter hvert virket som om de var godt  fornøyde med 2-0, og ikke ville ta noen sjanser.

Etter et par timer i solsteika blåste dommeren av, og Lille Tøyens og Hemings J14-lag kunne overta matta for kamp rett etterpå, mens jeg og Miriam dro videre på jakt etter noe mat.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar