søndag 8. september 2019

Corona Brasov - Ciucas Tarlungeni 4-0

Lørdagens første kamp fant sted inne i Brasov by, så etter en ganske så kort busstur kom vi til det som først og fremst er FC Brasovs hjemmebane, men altså også brukes av den lille klubben Corona Brasov, som dag tok i mot Ciucas Tarlungeni på nivå fire.

Fant oss plass på pressetribuna (når man er et sted det er lov å ha med drikke inn på stadion er det å ha et bord foran seg ren luksus) og nesten før vi hadde satt oss tok hjemmelaget ledelsen. I følge min ikke helt presise tidtaking hadde det gått 27 sekunder fra avspark!

Etter nitten minutter kom 2-0, og herfra og inn var det egentlig bare et spørsmål om hvor stor seieren skulle bli. Bortelaget skapte utrolig lite, men slet med å ri av angrepsbølge etter angrepsbølge fra vertene.

Jeg så etterhvert en del folk i gule T-skjorter dukke opp, og det viste seg at det var oppmøte for felles avreise til FC Brasovs bortekamp ca når det var pause i kampen vi så.

Jeg hadde underveis bevegd meg litt rundt på stadion, og fikk etter 11 minutters spill i andre omgang se nok en scoring fra hjemmelaget. Jeg kan ikke rumensk, men det virket som om Tarlungeni-forsvarerne skyldte  på hverandre  for å ha forårsaket 3-0. Sjelden et godt utgangspunkt.

Corona, som er et lag ordføreren i Brasov startet som valgflesk (jeg har ikke helt alle detaljene omkring dette), fortsatte sin dominans, og gjestene skapte eksepsjonelt lite. De klarte likevel lenge å forhindre flere scoringer, men på overtid kom også 4-0, og da blåste dommeren like godt av kampen.

Flere bilder fra kampen kan du se på facebook.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar