lørdag 22. august 2015

Lillestrøm - Tromsø 1-0

Nok en fredagskamp, og denne gangen var det bare å lompe oppover Groruddalen med lokaltoget til Lillestrøm for å komme seg på kamp i godværet.



Vi som hadde møtt opp på Åråsen var alle spente på hvordan siste ukes uro med trenerbytte og oppvaskmøter i TIL ville slå ut på banen, og når sant skal sies var vi slett ikke misfornøyde til pause, selv om det ikke hadde blitt noen mål. De fleste var enige om at dette var en av de bedre omgangene vi hadde sett fra «gutan» i år.



I pausen gjorde Lillestrøms trener to bytter, og i retrospekt kan det se ut som om Bård Flovik burde gjort noe lignende, for det virka som om lufta var gått ut av TIL-spillerne mens de besøkte garderoben. Spillet var langt dårligere enn det hadde vært i første omgang, og da LSK etter ti minutter fikk et mål begynte vi på tribuna å miste motet.

I motsatt ende av stadion fikk derimot LSK-fansen virkelig opp dampen, og denne gangen tror jeg faktisk jeg vil si at det var de som var banens beste. (Selv om jeg prinsipielt er kritisk til det å pipe mot egne spillere, slik de gjorde før pause).

TIL gjorde etter hvert noen bytter som de fleste på tribuna var enige om at burde vært gjort langt tidligere. For å ikke bare være negativ vil jeg trekke fram nyervervelsen Marin Orsulic (Jada, jeg vet det skal være en haug med fnutter over bokstavene i etternavnet hans, men jeg gidder ikke lete dem fram), som virka solid da han kom inn mot slutten.

Etter en oppløftende førsteomgang ble resten så dårlig at jeg ikke nøler med å karakterisere hele kampen som en møkkakamp, og da blir det en fattig trøst at de kanariene jeg snakket med etter kampen var klare på at de var heldige som fikk tre poeng denne gangen.

Må innrømme at jeg er i ferd med å gi opp håpet om tippeliga for TIL neste år…

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar