mandag 21. oktober 2024

Østlandskameratene - Ellingsrud 0-2

Etter å brukt søndag formiddag og ettermiddag på henholdsvis loppemarked og restaurantbesøk kom det på kvelden en åpning for en kortreist fotballkamp. Jeg parkerte mamma som var på besøk hjemme og dro ut i en fryktelig fuktig kveld for å se åttendedivisjonskampen mellom Østlandskameratene og Ellingsrud.


Med seier ville bortelaget klatre fra siste til tredje siste plass på tabellen, noe som med tanke på nedrykkskampen selvsagt ville være svært viktig. Hjemmelaget kunne på sin side klare seg med uavgjort, så etter at dommeren hadde småjogget til bilen for å skifte trøye var det en spent forsamling som kom i gang med kampen.

Jeg hadde fått selskap på sidelinja av Terje, og etterhvert kom det sigende litt fler tilskuere, langt de fleste med sympatier for gjestene fra andre sida av Groruddalen. Sammen fikk vi se en ganske jevnspilt affære i det kjipere og kjipere været, og de få sjansene som kom ble effektivt avverget. Vi måtte vente helt til det 28. minutt før noen fikk hull på byllen, og det var gultrøyene som kunne juble for å ha tatt ledelsen 0-1.


Før det var spilt ti nye minutter kom så også 0-2, og denne stillinga sto seg til pause. På grunn av regnet og vinden som også var i ferd med å tilta hadde jeg for lengst gitt opp å få fotografert noe mellom blokkene på Kalbakken, men droppa likevel å bruke stoppet i spillet på å jogge til parkeringa for å kvitte meg med fotoutstyret.

I andre omgang var det «ølkam» som naturlig nok presset på mest for å få scoring, men bortelaget red av stormen helt til de et drøyt kvarter før full tid fikk en mann utvist. Dette vekket naturlig nok nytt håp hos vertskapet, men selv ikke da de i det 83. minutt fikk et straffespark klarte de å få ballen i mål.

Da dommeren noen minutter på overtid blåste av oppgjøret sto det fortsatt 0-2, og mens jeg hastet mot bilen for å prøve å tørke litt hørte jeg lyden av vill jubel fra Ellingsrud-spillerne og deres fans bak meg.

Noen yderst få flere bilder fra kampen kan du se på Google photos.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar