lørdag 12. oktober 2024

OSI 4 - Bøler 2 (2-2)

Etter en kort kjøretur fra kampen på Nordre Åsen fant Terje en parkeringsplass under ei bru, og sammen med Ray trasket vi det lille stykket ned til studentsamskipnadens treningsanlegg Domus Athletica. Etter å ha kommet oss gjennom resepsjonen fant vi døra ut til banen hvor niendedivisjonskampen mellom OSIs fjerdelag og Bøler 2 alt var i gang.


Jeg fant noen å spørre, og fikk bekreftet at kampen hadde startet ganske presis halv sju, men at det fortsatt sto 0-0. Innledningsvis bølget spillet litt fram og tilbake, men ganske mye skjedde foran Bøler-keeperen, så det var absolutt ikke ufortjent da vi etter ca en halvtimes spill fikk se studentlaget ta ledelsen 1-0.


Mens jeg tuslet en runde rundt banen fant jeg en tennisball, men det hadde nok ikke vært VAR-protester her, hun som drev og trente tennis på banen ved siden av ble nemlig svært glad da jeg lempet ballen over gjerdet til henne. Ute på kunstgresset skjedde det samtidig ikke stort, annet enn at en av OSI-spillerne stadig hisset på seg motstanderne sine med sene taklinger, uten at dette fikk dagens dommer til å komme med noen nevneverdige reaksjoner. Uansett sto det fortsatt 1-0 da lagene tok pause.


Etter en liten svipptur inn i korridoren for å varme oss litt tok kampen igjen til, og nå syntes jeg Bøler 2 virket som det skumleste av de to lagene, men likevel var det neste av betydning som skjedde at OSI 4 økte sin ledelse til 2-0 i det 57. minutt.


Blåtrøyene fra kanten av Østmarka ga likevel ikke opp, og knappe ti minutter senere fyrte en av dem av et skudd som tråklet seg gjennom feltet og passerte keeper. 2-1, og fortsatt vidåpen kamp!

Det var ikke så lett å fastslå hvem som var tilskuere og hvem som var tilknytta lagene, men jeg talte meg fram til at vi var ca 10 publikummere på denne kampen. Minst én av dem var bortesupporter, og han fikk igjen noe å juble for da gjestene litt over ti minutter før full tid utlignet til 2-2.

Mot slutten av kampen snek vi oss igjen inn i korridoren og så sluttminuttene gjennom vinduene der, uten at det medførte at vi gikk glipp av å være nært på noen jubelscener. Kampen endte dermed uavgjort, og vi hastet avgårde mot kveldens siste kamp.

Flere bilder fra kampen kan du se på Google photos.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar