tirsdag 12. september 2017

Nordstrand - Ski (4-0)

I stedet for bare å sitte hjemme og gremmes over valgresultatet hadde jeg bestemt meg for å se en kamp med et lag med blått på draktene, så jeg tok turen til Nordstrand for å se fjerdedivisjonskamp.

Kom meg litt sent hjemmefra, så da jeg ankom stadion var kampen alt i gang, og av en eller annen merkelig grunn så jeg en spiller som var borte og byttet trøye, så noe hadde tydeligvis skjedd i starten av kampen.

Etter jeg kom skjedde det derimot ikke stort, og resten av første omgang var i stor grad et langt gjesp. Like før pause fikk riktignok hjemmelaget ballen i nota, men dommer blåste frispark til en forsvarsspiller som ble brukt som klatrestativ.

I pausen kom det plutselig noen karer og satte ut hjørneflagg. Jeg har ofte sett kamper på dette nivået hvor det ikke har vært flagg, men dette er nok første gang jeg har sett dem komme på plass underveis i kampen!

I andre omgang ble det klart at Nordstrand ikke hadde tenkt å la KFUM2 få stikke av i tabelltoppen, og alt etter fem minutter leverte de et flott angrep som endte med 1-0. Etter ti minutter til med klar dominans kom også 2-0 og det var ikke lenger spenning om hjemmelaget kom til å vinne, men hvor stor seiersmarginen kom til å bli.

Et lite kvarter før slutt kom andre omgangs mest omdiskuterte situasjon. På en corner gikk ballen etterhvert i stolpen, før returen ble satt i mål. Hjemmelagets spillere jublet, men assistentdommeren hadde hevet flagget for offside, og etter en kort prat med ham var dommeren enig, og målet ble annullert. Etter å ha finstudert videoen jeg filmet av situasjonen tror jeg avgjørelsen var riktig.
Nordstrand lot seg likevel ikke stoppe, og med ti minutter igjen gjorde Kenneth Brendryen alvor av Jardar Kokvolls spådom og satte inn 3-0 etter glimrende forarbeid av Petter Nyhus. Et par minutter senere kom samme Nyhus på nok et raid oppover høyrekanten, og denne gangen gjorde han alt selv og fastsatte sluttresultatet til 4-0!

Dommerne var i dag stort sett ganske gode, selv om hoveddommer kanskje hadde lagt lista for hva han blåste på noe høyt. I tillegg skulle han ofte irettesette litt etter div situasjoner, noe som på et tidspunkt fikk en frustrert Ski-keeper som hadde fått avblåst et utspill til å rope «Du prater jo mer enn du dømmer!»

Flere bilder fra kampen kan du se på facebook.

PS: Underveis i kampen ble jeg litt starstruck, da jeg fant ut at vestlendingen som også var og så på kampen var Avaldsnes-trener Per Inge Jacobsen som var en snartur på gamle trakter!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar