tirsdag 26. september 2017

Fremad Famagusta - Heming (2-3)

Ny tirsdagskveld, nytt fjerdedivisjonsstadion.

Etter grundige vurderinger endte jeg denne kvelden opp med å ta turen til Ekebergsletta, noe jeg ikke skulle angre på. Da jeg sjekket inn i Groundhopper-appen fikk jeg gratulasjon for at jeg nå hadde besøkt alle banene som brukes i 4. divisjon Oslo avd. 2!

Mens jeg ventet på avspark kom jeg i prat med dommerveilederen, en superhyggelig danske som gladelig delte historier fra en lang dommerkarriere både i Danmark og Norge.

Da kampen kom i gang var det gjestene som fremsto mest solide, men likevel var det de lyseblå som fikk den første scoringen, etter et lite kvarter. Målet kom etter en glipp i Hemings forslag, og medførte at en gryende frustrasjon hos gjestene fra foten av Holmenkollen virkelig ble gjødslet og fikk gro!

Etter en stund roet frustrasjonen seg noe, da det ble utlignet ti minutter før pause, og 1-1 sto seg også helt til lagene forlot banen (Og det jeg antar var kjæresten til en av spillerne sa fra at hun gikk hjem). Like før dette hadde Hemings nr 73 på fremragende vis stoppet en FF-spiller som var på vei gjennom, og faktisk var taklingen han satte inn så god at han feiret seg selv ved å slå ut med armene og rope «KLOKKERENT!» etterpå!

I pausen kom den ene assistentdommeren bort til meg og lurte på om jeg kunne holde ham oppdatert på en Champions League-kamp utover i andre omgang, noe jeg selvsagt sa ja til (Selv om tidligere nevnte dommerveileder mente Liverpool ikke hadde vært noe å følge med på etter at Jan Mølby forlot dem).

Andre omgang startet som den første, med at hjemmelaget scoret først, og denne gangen kom målet alt etter et par minutters spill. Dette medførte på nytt mye frustrasjon hos gjestene, og at det ikke ble delt ut noen gule kort for kjeftbruk må jeg si virkelig overrasket meg!

Drøye ti minutter senere startet snuoperasjonen. Først kom 2-2 på en situasjon jeg dessverre ikke så, og så knappe fem minutter senere kom 2-3 på en frisparkperle:

Resten av kampen hadde Heming relativt god kontroll på vertskapet, og det endte også med borteseier og tre nye poeng i jakten på ligaleder Rilindja.

Flere bilder fra kampen kan du se på facebook.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar