torsdag 26. september 2024

Borgen - Skårer 5-2

Etter å ha fått en leveranse dopapir på døra fra Oslofjord Brass lot jeg Europa League være Europa League, og satte kursen mot Romerike for å avlegge et nytt besøk på en bane jeg bare hadde vært på en gang før. Etter en liten halvtime parkerte jeg, og begynte å vente på at det ble tid for sjettedivisjonskamp mellom Borgen og Skårer.


Jeg hadde ikke ventet lenge før Christian, Ole Jakob og Andreas også dukket opp, og sammen stilte vi oss på den lille tribuna for å se kamp. Basert på tabellsituasjonen var nok hjemmelaget klare favoritter, men innledningsvis var dette ikke lett å se, og da gjestene like etter at jeg hadde fortært en vaffel fikk satt ballen i mål til 0-1 var det absolutt ikke ufortjent. 18 minutter spilt, og mulighet for sesongens andre trepoenger for Skårer?


Hjemmelaget kom til et par store muligheter utover i omgangen, og fikk også ballen i mål, men dessverre for dem ble det annullert for offside, noe som virket som en helt riktig avgjørelse.


Like før pause ble også et hjørnespark ekspedert i tverrliggeren, men nok en gang måtte de blå skuffet se at det ikke ble scoring.


Det sto derfor fortsatt 0-1 da det ble pause, men vi ca tjue frammøtte hadde knapt fått begynt å se på kampen igjen etter hvilen før vertskapet lyktes med å krangle inn ballen etter et hjørnespark, og med 47:50 på min stoppeklokke sto det 1-1.


Skårer hadde fortsatt ikke gitt opp, og litt før vi passerte en time spilt i den småkjølige høstkvelden vartet de opp med et flott angrep som ga dem 1-2, og nytt håp. Ledelsen ble denne gangen ganske kortvarig, da det bare tok fire minutter før Borgen igjen hadde utlignet, og det sto 2-2.


Ganske nøyaktig et kvarter etter utligningen fikk vi så på ny en scoring etter et hjørnespark, og for første gang i kveld hadde hjemmelaget tatt ledelsen, med 3-2.


Gjestene fra Lørenskog kjempet videre i jakten på poeng, men to minutter før utløpet av den ordinære tiden kom det jeg mistenkte ville være spikeren i kista, da forsvar og målvakt ble overlistet så ledelsen ble økt til 4-2.. Nesten tre minutter på overtid kom så også 5-2, og da spillet ble gjenopptatt etter dette blåste dommeren nesten umiddelbart av kampen, så dette ble sluttresultatet.

Jeg takket de andre for selskapet, og hastet hjemover for å få varmet opp igjen mine kalde legger. Shorts-sesongen går nok mot slutten nå!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar