søndag 26. februar 2023

Union Carl Berner - Manglerud Star 3-3

Etter å ha avsluttet et flott korpsseminar dro jeg hjemom og fikk på meg litt ull før jeg satte kursen nedover mot Jordal. Neida, jeg skulle ikke se hockey, men på den nyrenoverte kunstgressbanen utenfor hockeyhallen var det satt opp en treningskamp denne siste februarsøndagen. Jeg fant etterhvert fram til banen, hvor det var en herlig tribune (for anledningen ganske nedsnødd) med et integrert servicebygg, litt som på gamle Dælenenga. Ute på kunstgresset, som primært var merket opp for amerikansk fotball, drev Union Carl Berner og Manglerud Star på og gjorde seg klare for kamp


Jeg ble raskt glad jeg hadde møtt opp i god tid, for siden man bare hadde banen tilgjengelig fram til klokka sju lå det an til litt tidlig avspark. Det var derfor ennå fem-ti minutter igjen til annonsert tidspunkt da dommeren blåste i fløyta og ballen begynte å rulle. Dagens bortelag kom godt i gang, men tross et slags spillemessig overtak var det vertskapet som først kunne juble for scoring, da de etter vel åtte minutter klarte å overliste grønntrøyenes forsvar.


Omtrent samtidig som dette målet kom oppdaget jeg at Ole Jakob også var på kamp, og avtalte å møte ham. Vi bevegde oss i hver vår retning, og møttes nederst på langsida, hvor vi ble stående og prate om løst og fast som hadde skjedd siden sist (sist var nemlig under Football in Heaven i 2019).

Vi sto egentlig ikke veldig godt plassert, for Union Carl Berner hadde nå en svært god periode, og veldig mye av spillet foregikk motsatt fra der vi sto, så der 1-0 kanskje hadde vært litt overraskende, så var det ikke på noen måte ufortjent da ledelsen ble doblet i det 21. minutt.

Etter dette bølget spillet fram og tilbake, og like før pause var det endelig M/S' tur å juble. Etter scoringen ble spillet knapt satt i gang før dommeren blåste til pause, og lagene kunne gjøre klar for pauseprat med 2-1 på blokka.

Legg merke til UCB-trenerens Drillo-inspirerte fottøy

Etter pause var det hjemmelagets tur til å komme best i gang, og som i første omgang kom første scoring noe mot spillets gang. Det var altså Manglerud-karene som nå kunne juble for utligning i det 52. minutt. Resten av omgangen ble ganske lik det andre del av første omgang hadde vært. Spillet bølget fram og tilbake, og innimellom kom begge lag til noen mer enn kurante sjanser, men lenge lyktes ingen av de involverte med å få ballen i mål.

Tross vinterkulda som hadde slått kraftig inn da sola gikk ned like før avspark var det flere av de involverte ute på banen som begynte å bli litt hete i hodet utover i omgangen, men dommeren klarte å sørge for at det ikke utartet på noe vis. Da kampen nærmet seg full tid begynte jeg å tro det skulle bli med de fire målene vi så langt hadde fått, men i det 89. minutt ble UCB-keeperen som sto voldsomt langt ute overlistet. Han som var forbi gjorde ingen feil, og vips sto det 2-3.

Tross voldsom skuffelse etter baklengsmålet ga ikke vertene opp, men Manglerud Star så ut til å skulle ri av stormen og ta med seg en fin seier hjem, men så, et drøyt minutt på overtid ble det gitt et hjørnespark. Ballen ble slått inn, traff et hode, og endte i mål bak en mildt sagt misfornøyd MS-keeper.


Da spillet igjen ble satt i gang etter scoringen blåste dommeren av kampen omtrent med det samme, og dermed endte kampen 3-3, et resultat jeg alt i alt synes gir et ganske riktig bilde av kampen som helhet. Begge lag hadde sine gode og mindre gode perioder, og begge lag hadde en scoring som kom i en god periode for motstanderne.

Mens jeg takket Ole Jakob for selskapet under kampen dukket også min gamle kollega Kari og hennes samboer opp, så da fikk jeg hilst på dem også før jeg igjen dro oppover Groruddalen for å få i meg noe mat.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar