fredag 1. oktober 2021

Lille Tøyen - Stovner 3 (3-2)

Etter den tidlige kampen inntok jeg en halv kylling og litt potetsalat i bilen før jeg hoppet på T-banen i retning Tøyen. Her gikk jeg meg vill inne på stasjonen før jeg endelig kom meg ut og fikk satt kursen opp mot sagnomsuste Caltexløkka. Jeg så der slutten av en aldersbestemt kamp hvor til min store overraskelse en gammel kollega var trener, samt snakket litt med han som skulle dømme etterpå og som til enda større overraskelse hadde en gammel link til Stålkameratene! Etter hvert ble det gjort klart for kampen jeg var her for, Lille Tøyen mot nyskapningen Stovner SKs tredjelag, i sjettedivisjon.

Hjemmelaget kom godt i gang, med slet litt med å skape de helt store sjansene. Dette gjorde at da det etter drøyt ti minutter kom en scoring fra gjestene føltes det nok blytungt.

Gjestene fortsatte etter dette å være det førende laget en god stund, men i det tjuende minutt kom det så en totalkollaps i et forsøk på å spille seg ut bakfra. Ballen endte hos en hvitkledd, som fikk en relativt enkel jobb med å plassere den i nettet til 1-1.

Tross det grå og småhustrige været ble temperaturen ute på banen etterhvert ganske høy. Flere taklinger av det noe tvilsomme slaget dukket etterhvert opp, og spesielt bortelaget kom med mye kritikk av dommeren som hadde lagt lista for hva som var gult kort svært høyt.

I det 33. minutt kunne de for anledningen svartkledde igjen juble, da 1-2 kom etter noe som må ha skyldtes en hendelse i forsvaret hos hjemmelaget. Spillerne der var iallfall fly forbanna på hverandre.

Værgudene var tydeligvis hjemmesupportere for etter dette begynte det å regne, og etter at Lille Tøyen var nær utligning men brente sjansen gikk det mer over mot styrtregn! 1-2 sto seg derimot til pause.

Etter pause kom så et kvarter med fotball som var svært lite minneverdig. Faktisk er jeg ikke helt sikker på om jeg faktisk var der, men tidsmarkeringene på bildene jeg tok tilsier at jeg nok var det. Den siste halvtimen av kampen tok det seg derimot noe opp, og like før klokka viste 67 spilte minutter kom jaggu utligningen til hjemmelaget!

Etter å ha kommet bakfra og utlignet to ganger kunne man kanskje tro Lille Tøyen var fornøyde med egen innsats, men den gang ei. Med et kvarter igjen av kampen ble målnettet for femte gang strukket ut, og denne gangen var det vertskapet som kunne juble for å ha tatt ledelsen.

Videre utover i kampen begynte endelig dommeren å dele ut gule kort, og nå ble det delt ut en hel del, stort sett for kjefting og protester. Dette utartet heldigvis ikke, så begge lag fikk fullføre kampen fulltallige. Ellers var det litt morsomt å høre at en i bortelagets støtteapparat lot til å ha glemt at klubben hadde fusjonert og i et forsøk på å jage sine karer framover ropte «Kom igjen nå Rommen … øh, nei … Stovner!».

Etter et par minutters overtid med et desperat jag etter utligning fra Stovner 3 blåste dommeren til slutt av kampen, og jeg kunne på nytt ta T-banen oppover Groruddalen for å komme meg hjem og i seng.

Flere bilder fra kampen kan du se på Google photos.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar