søndag 3. oktober 2021

Halsen - Oppsal 1-0

Etter å ha sett Nøtterøy sikre opprykket fra femtedivisjon fortsatte jeg litt lenger sør i Vestfold og kom etterhvert til Bergeskogen i nordenden av Larvik. Her har jeg vært på kamp før, men siden jeg uansett var på disse traktene og jeg ikke hadde noen ubesøkte baner som alternativer nå var det like greit å ta turen for å se tredjedivisjonskamp mellom Halsen og Oppsal. Etter å ha kjørt meg vill på samme måte som sist jeg var der (damn you Google Maps) fant jeg til slutt parkeringa og betalte meg inn.

Da jeg gikk inn foran tribuna så jeg kjapt at Jørgen Knutsen var på plass, en svært hyggelig overraskelse ettersom jeg regna med det ble 90 minutter med bare fotografering og ingen prat. Jeg slo derfor raskt fra meg tanken på å vase rundt og fotografere så mye og bestemte meg heller for å bivåne hele kampen fra tribuneplass og knipse noen bilder derfra.

Første omgang var ganske jevnspilt, og de helt store sjansene lot vente på seg. Det mest bemerkelsesverdige var egentlig hvor vanvittig hardt dommeren blåste i fløyta når han skulle dømme noe. Jeg syntes nesten synd på de spillerne som var så uheldige at de sto nært ham når han blåste.

Det ble altså pause med 0-0 på tavla, og jeg tusla bort til kiosken (som ligger vanvittig upraktisk plassert i motsatt ende av klubbhuset fra stadion), hvor det selvsagt ble trøbbel med betalingsterminalene akkurat da jeg kom. Fikk etterhvert sikret meg en vaffel, en pølse og en flaske brus likevel.

Etter pause kom lagene etter hvert til noen gode sjanser, men det ble vanskeligere og vanskeligere å se dem, ettersom tribunen ligger sånn at ettersom det går mot kveld får man sola mer og mer i øynene. Like etter hvilen skimtet jeg likevel kampens beste prestasjon da Oppsals keeper kom med en helt koko reaksjonsredning.

Oppsal hadde en ganske god periode sånn 15-20 minutter inn i omgangen, men typisk nok endte det da med at en Halsen-spiller ble revet overende i feltet. Straffe, og 1-0 med 73 minutter spilt.

Resten av kampen prøvde de blå fra Oslos rødgrønne østkant febrilsk å få en utligning, men de rødgrønne fra blå Vestfold (Er vi i bakvendtland?) red av bølge etter bølge med angrep. Da dommeren etter flere minutters overtid endelig blåste av kampen kunne hjemmelaget dermed juble for tre nye poeng, mens jeg via en butikk som solgte lammekjøtt og kålhoder dro hjem og kokte middag i trykkokeren.

Flere bilder fra kampen kan du se på Google photos.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar