søndag 14. juli 2019

Byåsen - Vidar 2-2

Søndag, og jeg satte kursen vestover gjennom et Trondheim gjennomsyret av trøtte Metallica-tilskuere. Etter litt bussdrama (På sanntidsskjermen forsvant plutselig bussen jeg skulle ta uten at den var kommet. Heldigvis kom den et par minutter senere) kom jeg fram til Dalgård i god tid før avspark, og tok plass på tribuna på banen like oppafor den jeg besøkte sist jeg var i området.

Etter hvert dukket også de fleste av Trondheims faste «breddefotballpasienter» opp, så det ble svært gemyttlig stemning på tribuna. Ute på banen var det lenge ganske rolig, men like før det var spilt tjue minutter kom dagens første scoring, og det var hjemmelaget som kunne juble for 1-0. Målet kom etter et hjørnespark.

Under ti minutter senere kom det en ny scoring, og denne gangen var det gjestene fra Rogaland som kunne juble. 1-1 sto seg helt til pause, og jeg må innrømme at jeg på dette tidspunktet ikke hadde allverdens tro på hjemmelagets muligheter.

Ti minutter ut i andre omgang slo mine mørke mistanker til. Bortelaget fikk corner, og denne ble konvertert til scoring. 1-0 var blitt til 1-2.

Etter hvert dukket RBK-spiller og sambygding med Vidar-spillerne Birger Meling opp på tribuna. Om det var dette som ga Byåsen-spillerne nye krefter vites ikke, men nå handlet det meste om rødtrøyene.

Tjue minutter før full tid fikk Byåsen en fullt fortjent utligning, og herfra og inn tydet det meste på at om det skulle bli flere scoringer, så var det hjemmelaget som ville få dem. Mens vi satt og ventet på flere mål tikket også nyheten om at nesnaværing Vebjørn Vinje som jeg så i gårdagens kamp hadde signert overgang til Stjørdals-Blink inn. Tydelig at andredivisjonslagene har tenkt å bruke sommerpausen konstruktivt.

Tross et voldsomt press i overtiden og flere store sjanser til begge lag, så ebbet til slutt kampen ut med 2-2. Dette er et resultat nok ingen av lagene var fornøyde med, men mest krise er det nok for Byåsen, som desperat trengte en trepoenger for ikke å bli hektet av i kampen om å berge plassen. Den som derimot var fornøyd var Inge Grytbak, som hadde tippet rett resultat og vant en ryggsekk!

Flere bilder fra kampen kan du se på facebook.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar