søndag 8. november 2015

Haugesund - Tromsø 0-1

I årets siste Tippeliga-kamp hadde jeg tatt turen til Haugesund for å få sjekka ut et nytt stadion, og sagt skikkelig takk for i år til «Gutan».

Dagen starta med en flott busstur fra Stavanger, hvor jeg hadde vært og hørt på brassbandkonkurranse, og nordover til Haugalandets hovedstad. Her møtte jeg en rekke andre TIL-supportere på sportspuben, før jeg gikk og skiftet, og så gikk og møtte Marita som kom med bussen fra Bergen og vi gikk til stadion. På vei til stadion merket jeg for øvrig at flere av hjemmesupporterne måtte ha sett sist ukes «foppall» på VGTV, og jeg fikk flere muntre tilrop på veien.

Vel framme på stadion fikk vi se siste del av oppvarminga til spillerne, før kampen startet etter at hjemmepublikum hadde takket av to mann som hadde vært lenge i klubben.

Kampen ble preget av at vi hadde med to lag som egentlig ikke hadde noe å spille for å gjøre, men likevel fikk vi et lekkert mål i første omgang. Backen Kent Are Antonsen jogget fram for å ta en corner, fra tribuna meldte Trond «Tintin» Grimstad at denne går rett inn, og sekunder etterpå ser vi Antonsen slå ballen inn foran mål, før vinden hjelper den litt, og så går den rett i mål! Vi på tribuna tror nesten ikke det vi ser, og må vente noen sekunder før jubelen bryter løs.

I pausen oppdaget vi så at Yr hadde bommet. Regnet som skulle starte ca klokken 2000 kom alt klokken 1900, og andre omgang kom til å bli en våt affære!

Vått ble det, og det ble heller ikke veldig mye varmende spill. Det aller meste foregikk på motsatt banehalvdel fra der vi bortesupporterne var plassert, rett foran TILs mål, og det eneste positive var at det virket som om forsvaret hadde rimelig god kontroll. Fra tribuna prøvde vi å holde oppe trøkket, men da klokka bikket 79:30 kjente jeg at NÅ hadde jeg virkelig fått nok av 2015-sesongen.

Gleden var likevel enorm da dommeren blåste av kampen og det fortsatt sto 0-1. Undertegnede og tidligere nevnte «Tintin» ble faktisk så glade at vi feiret i bar overkropp i regnbygene! Spillerne kom bort og feiret sammen med oss, og vi var flere som ble en bortetrøye rikere. Selv endte jeg opp med en 30 Espejord, og jeg håper han vil bringe oss TIL-supportere mye glede i årene som kommer!



Skjermskudd fra 100%Sport
Etter kampen var vi noen som sto ved spillerinngangen og takket alle for i år, og jeg fikk også hilst på den gamle Stålkameraten Martin Bjørnbak som har spilt for FKH, men måtte sone karantene denne kampen, og ennå ikke har bestemt seg for om han fortsetter i klubben neste år. Jeg fikk også hilst på Jostein Grindhaug, som ga meg en god klem da han skjønte at han møtte «han med flagget». (Det var for øvrig også en FKH-supporter som kjente meg igjen som det, og gjerne ville ta en selfie sammen med meg, noe han selvsagt fikk)

En finfin tur til Haugesund går mot slutten, og det eneste som gjenstår er å klare å stå opp tidlig nok til å rekke flyet hjem i morratidlig!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar