søndag 22. november 2015

Futsal: Norge-Sverige (3-4)

Legg merke til at NFF-flagget er større
enn nasjonalflaggene
I manko av fotball å se på fant jeg ut at siden det var treningslandskamp mellom Norge og Sverige nesten i nabolaget mitt, så skulle jeg ta turen til Apalløkkahallen og se hva denne sporten egentlig gikk ut på.

Det første som skjedde etter jeg kom inn i hallen var at en stakkar ble truffet av en villfaren ball fra svenskenes oppvarming, så vaflene fløy i lufta og havna på gulvet, etter først å ha vært innom ryggen hans og lagt igjen alt syltetøyet. Jeg valgte derfor å sette meg høyt på tribuna denne gangen.

Hadde på forhånd funnet en svenske på twitter og utfordra ham til å bli med på kampen, og litt uti første omgang fant vi hverandre. Alltid trivelig å ha noen å prate med underveis, og da Norge etter hvert tok ledelsen både en og to ganger ble det enda triveligere, iallfall for meg. Litt før pause måtte stjernekeeper Rakvaag ut, tilsynelatende med en liten skade, og etter dette ble det mindre og mindre trivelig med norske øyne.




Like før pause fikk Sverige sin første redusering, og lagene gikk i garderoben med 3-1 på tavla. Andre omgang handlet i stor grad bare om Sverige, selv om Norge stadig var frampå. Likevel kom 3-2 og 3-3, og like etter klokka viste at det var 4 minutter effektivt igjen, så gikk svenskene for første gang i kampen opp i ledelsen.

Med 3:01 på klokka tok Norge timeout og bestemte å spille resten av kampen med en utespiller i keepertrøya, noe som var svært nær å skaffe dem utligningen. Svenskene klarte likevel å stå mot, og over to hundre nordmenn og én svenske på tribuna fikk dermed se seieren i treningskampen gå til söta bror.



Moro med futsal, og helt sikkert noe jeg kommer til å stikke innom og se på flere ganger.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar