torsdag 17. oktober 2019

Oppsal 4 - Oslo-Ørn (5-1)

Etter flaksen jeg hadde med været i går var det vel ikke annet å vente at jeg fikk igjen med godt monn i kveld, da jeg dro på kamp i pissregn i nærområdet. På Kalbakken kunstgress 2 var det klart for kvalikkamp om opprykk til 7. divisjon, og siden verken nr 1 eller 2 i den ene åttendedivisjonsgruppa kunne rykke opp var det treeren Oslo-Ørn som møtte seriemester i den andre gruppa, Oppsal 4.

Smart som jeg er tok jeg like etter avspark plass inni et av overskuddsmålene rundt banen, så jeg kunne henge opp paraplyen i nettet og dermed ha begge hendene fri samtidig som jeg holdt meg nogenlunde tørr. Å holde frontglasset på objektivene mine tørre var derimot utfordring fullt på høyde med hva det skulle vise seg at det var for Oppsal 4 å score. Etter noen halvsjanser til hvert av lagene i åpningsminuttene ble det etter hvert klart at det var de blå som var best, men gang på gang ble sjansene de produserte avverget.

Da dommeren i det 33. minutt blåste i fløyta og pekte på straffemerket var det derfor svært frustrerende for Oppsal og deres medbragte publikummere, som ikke kunne gjøre annet enn å se på at Oslo-Ørn tok ledelsen.

Oppsal fortsatte å presse på, men det var ikke før et halvt minutt før pause det løsna for dem, og utligningen kom som resultat av et lekkert frispark som ble plassert helt oppunder tverrliggeren.

Etter en rekordkort pause (Det var nok ingen av de involverte ute på gresset som ønsket å tilbringe mer tid enn høyst nødvendig ute i regnet) skiftet lagene side, og jeg oppdaget at Oppsal-keeperen faktisk spilte i en slags allværsjakke! Dette hindret ham ikke fra litt uti omgangen å erklære at han frøs så han ristet, noe som var svært forståelig ettersom det skulle vise seg at han fikk heller lite å gjøre.

Det var nemlig fortsatt «hjemmelaget» som var best, og etter 7 minutter av andre omgang løsnet det endelig for dem, og de tok ledelsen 2-1. 3-1 kom bare minuttet senere, og jeg begynte å lure på om de grønnsvarte hadde brutt helt sammen i pausen.

Oslo-Ørn fortsatte å prøve, men det var nå Oppsal som hadde mer eller mindre full kontroll, og da 4-1 kom i det 67. minutt våget jeg meg på å erklære at nå var det nok over. Oppsal kom senere til et par stolpetreff, så ledelsen kunne vært enda større før de drøyt tre minutter før full tid lobbet inn 5-1.

Det sto fortsatt 5-1 da dommeren blåste i fløyta for siste gang i kveld, og dermed kunne Oppsal 4 juble for opprykk, mens jeg satte kursen den korte turen hjem for å prøve å bli tørr igjen.

Flere bilder fra kampen kan du se på facebook.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar