torsdag 23. mai 2024

Skee - Kungshamn U 1-3

Onsdag ettermiddag tok jeg med meg Arne på roadtrip sørover langs E6 for litt deilig breddefotball og harryhandel i Bohuslän. Etter å ha handlet ferdig innså vi at tida hadde løpt i fra oss, så i stedet for å ta den drøye timen som gjensto for å komme oss til Smögen, så ble kursen satt den korte veien til motsatt side av E6 hvor det skulle spilles division 7 (Altså nivå 9)-kamp mellom Skee og Kungshamn U.


Skee har i år et nyoppstarta A-lag, og dette var årets første kamp på egen gressbane (De tidligere hjemmekampene har blitt spilt på kunstgress inne i Strömstad). Det var derfor ventet litt interesse rundt oppgjøret, og like før avspark dukket også André og Anders opp. Det ble litt groundhoppingprat, og så tok jeg turen ned mot banekanten for å få fotografert litt.

Jeg oppdaget raskt at det nok ble litt mer utfordrende enn vanlig å få fotografert i dag, ettersom objektivet til kameraet mitt hadde knekt, men så lenge jeg holdt det sammen lot det seg iallfall gjøre å få knipset noe, så får jeg se om det påvirket bildene veldig mye når jeg skal gå gjennom dem. Om det var de tekniske problemene som gjorde at jeg var litt mentalt fraværende vet jeg ikke, men plutselig oppdaget jeg iallfall at hjemmelaget hadde fått straffespark i motsatt ende av banen fra der jeg sto. Jeg rakk akkurat å få opp mobilen for å filme at straffen ble satt håpløst over mål!


Utviklingslaget fra Kungshamn tok etter dette litt over kampen, og det var på ingen måte ufortjent da de i det 25. minutt satte inn 0-1. De fortsatte å være det førende laget, og like før pause kom også 0-2 til hvittrøyene.

Jeg og Arne hadde spist rett før kampen, så vi valgte å droppe burgerne som ble grillet på stadion i dag, men jeg skaffet meg likevel litt drikke i kiosken. I den varme sola var det sårt tiltrengt, og vi så også at spillerne ute på banen hadde sørget for å få i seg drikke ved hver anledning.

Da kampen igjen kom i gang var det tydelig at hjemmelaget hadde bestemt seg for at de definitivt ikke ville gå målløse av banen. De kom til flere store sjanser, men på nesten uforklarlig vis ble sluttrekkene for dårlige hver gang, og min reisekamerat var overbevist om at iallfall enkelte av sjansene ville selv han klart å sette i mål.

Tjue minutter inn i omgangen fikk så Kungshamn et frispark nesten ved midtbanen, som ble kurvet over forsvarsrekka og til en medspiller som hadde klart å smette forbi. Han foretok en imoponerende hælflikk, og det sto dermed 0-3.


I den siste firedelen av kampen ble spillet litt preget av at spillerne begynte å bli slitne, og ved flere anledninger måtte dommeren i lomma etter «ostskivan» som jeg hørte det lokale publikum omtalte det gule kortet som. Det ble ganske tydelig at han hadde lagt en svært lav list for hva han aksepterte av protester, så det var langtfra bare taklinger som medførte oppføring i kamprapporten, og også en i bortelagets trenerteam havnet i boka.

Fem minutter før kampen var ferdig kom en Skee-spiller nok en gang gjennom mer eller mindre alene, og denne gangen skulle det endelig lykkes! Vi hadde fått det første hjemmemålet på Vettevi på en mannsalder, og hjemmepublikum applauderte ivrig for at det sto 1-3.


Da dommeren etter et par minutters overtid blåste av sto det fortsatt 1-3, og etter å ha takket motstanderne for kampen kunne de gulsvarte takke publikum for støtten, mens jeg foretok et lite nødvendig ærend før kursen ble satt nordover igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar