søndag 13. september 2020

Jössefors - Värmskog 2 (1-1)

Ganske nøyaktig et halvt år etter forrige fullblods breddekamp klarte jeg ikke mer. Siden Värmland var merket pandemi-gult satte jeg kursen østover grytidlig på morran, la inn et stopp for panting av tomgods og oppfylling av oppfylt gods i Töcksfors, før jeg svingte av fra E18 og tok sikte på Jössefors, en gammel treindustribygd som nå er blitt en forstad til Arvika. Svingte inn foran banen en drøy halvtime før avspark, og fikk se hjemmelaget i full oppvarming.

Jeg tuslet inn på stadion, og slo av en hyggelig prat med dagens dommer, Lars Zetterström, som etter eget utsagn er Sveriges eldste aktive fotballdommer, med 77 år og omlag 3200 kamper under beltet. Imponerende!

Etter hvert dukket også gjestene fra Värmskogs andrelag opp, og da klokka bikket 11 kunne kampen blåses i gang, etter at flere fra bortelaget hadde tatt seg en liten svipptur bort i skogkanten.

Det var hjemmelaget som kom best i gang, uten at de helt store sjansene strømmet på. Den kanskje aller største sjansen i første omgang var det noe ufortjent gjestene som kom til, da Jössefors-keeperen tok et frispark ute ved sidelinja, bommet totalt og la ballen rett til en motspiller som dermed kom alene mot tomt mål, og klarte å avslutte utenfor!

Det kom tidvis svært kraftige vindkuler over banen, men merkelig nok lot det ikke til å påvirke spillet så veldig, og etter 41 minutters spill klaffet plutselig alt for bortelaget. 0-1, og flesteparten av de omlag 25 tilskuerne måtte vantro se gjestene juble for ledelse.

Ledelsen sto seg til pause, og selv om det etter hvilen muligens var litt mindre dominans fra hjemmelaget, så føltes det veldig veldig fortjent da utligningen kom litt etter kvarteret av omgangen.

Videre utover i kampen følte jeg at nivået på det som ble prestert bare sank og sank, sannsynligvis som en følge av at folk ble mer og mer slitne. Det dukket opp en og annen målsjanse, men lite å skrive hjem om, og tross den klare hjemmedominansen i første omgang, så føltes egentlig 1-1 greit da dommeren blåste av kampen, og jeg kunne hoppe i bilen for å varme meg litt før neste kamp.

Flere bilder fra kampen kan du se på Flickr.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar