lørdag 5. september 2020

Fløy - Levanger 1-0

Endelig ei ordentlig banehoppingshelg igjen! Lørdag morgen smurte jeg meg en matpakke, fylte kjølebagen med vaniljecola og satte kursen sørøstover mot Sørlandets hovedstad Kristiansand. Fikk etter en udramatisk kjøretur sjekket inn på hotellet jeg hadde booket meg inn på for en natt (Tross at jeg hadde klart å booke på feil måte for å betale med voucheren jeg hadde til gode), og satte deretter kursen ut mot Flekkerøya, hvor det skulle være andredivisjonskamp.

Før kampen dro jeg og møtte min gamle barneskole- og førstegangstjenestekamerat Stig Cato, som hadde bosatt seg på akkurat denne øya, og fikk servert en bedre lunsj. Tid til en rundtur på øya ble det også, før vi dro til stadion og hilste på noen av klubbens veteraner.

Da kampstart nærmet seg dukket også banehopperne Anders og Stig André opp, og sammen slo vi oss ned like foran hjemmelagets supportergruppe, Rægestimen. Etter noen svært livlige åpningsminutter ute på banen roet ting seg litt ned, og resten av første omgang så var det nettopp de nevnte supporterne som leverte best på stadion. Det er definitivt mange ssupportergrupper på langt høyere sportslig nivå enn det disse er som kunne ha lært ett og annet om synging på Flekkerøya!

Pause, og fortsatt 0-0. Jeg vurderte gjestene til å ha vært ørlite kvassere ute på kunstgresset, og tuslet bort til kioskbua og kjøpte en helt fremragende god vaffel. 8,7/10!

Da andre omgang kom i gang valgte jeg å starte med å fotografere litt fra kortsidene, og fikk herfra se  nye sjanser begge veier, men virkelig livlig ble det ikke før like før timen var spilt. Fløys nr 10 som nettopp var byttet inn foretok en vært akrobatisk manøver i feltet, og ballen satt i mål. Til de blåkleddes store frustrasjon viftet AD med flagget, og målet ble annullert, noe jeg fikk høre etterpå at kommentator hos Direktesport mente var feil.

Begge lag kom etter dette til noen store sjanser, men vi på banehopperfeltet på tribuna hadde egentlig slått oss til ro med at dette kom til å ende målløst da ballen i det 90. minutt på nytt endte i Levanger-feltet. Igjen fikk vi se litt akrobatikk fra hjemmelagets tier, og igjen endte ballen i mål. Denne gangen ble ikke trønderne reddet av noe flagg, og vi fikk enorme gledesscener både ute på banen og på tribuna.

Tross en corner hvor Levanger sendte opp keeperen klarte sørlendingene å ri av overtida, og spillere og supportere kunne sammen feire tre nye poeng etter at gjestenes målmann først hadde vært bortom tribuna for å krangle/yppe til bråk med noen av supporterne han mente å ha noe uoppgjort med.

Et svært hyggelig besøk på det blide sørland, som du kan se flere bilder fra på flickr.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar