søndag 27. august 2017

Jevnaker - Modum (1-3)

Nok en solskinnsdag på Østlandet, så jeg hev meg i bilen og dro opp til Jevnaker for å se fjerdedivisjonsoppgjøret mot Modum.

Jevnaker har slitt voldsomt i serien i år, og under Erik «Panzer» Hagens ledelse før denne kampen bare tatt åtte poeng på 16 kamper. Modum har plassert seg relativt trygt midt på tabellen, og var nok favoritter før kampen, og dette syntes også på banen da kampen kom i gang.

Gjestene fra nabofylket styrte det meste som skjedde på banen de første fem minuttene, og forundringen var derfor stor da det plutselig var hjemmelaget som åpnet scoringskontoen og det sto 1-0 på tavla!

Fem minutter senere fikk så gjestene et korrekt idømt straffespark, men sjansen til å få utligning ble forspilt da dette ble kontant satt i tverrliggeren og ballen forsvant til himmels.

Gjestene fra koboltkommunen fortsatte å dominere spillet resten av omgangen, og da de endelig fikk hull på byllen like før pause var det kanskje et tegn på at det faktisk fins rettferdighet i fotball!

I pausen ble det konsumert en prima vaffel, mens jeg fikk bomma til meg litt strøm til kamerabatteriet som jeg hadde glemt å lade før kampen. Takk til han som styrte scoringstavla og som fiksa det for meg.
Modum-spiller som ble bytta ut med skade, og gikk rett til
bortesupporterne og satte seg. Eksempel til etterfølgelse!
I andre omgang virka det som om spillet på banen jevnet seg ut, men verken veteranen Allan M. Simonsen (Født 1971, 5 sesonger for Hønefoss i 1. divisjon) eller unggutten Sander Lafton (Nevø av Lars med samme etternavn) klarte å forhindre at gjestene etter halvspilt andreomgang ledet 1-2, og på overtid fikk spikret sluttresultatet til 1-3.

Høydepunktet i tribunelivet var kanskje da ei jente spurte «Leder Jevnaker?», og da hun fikk høre at de lå under ropte «Fy skamme dere Jevnaker!».

Flere bilder fra kampen kan ses på Facebook.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar